Πώς θα τις παρατηρήσεις και πώς θα αλλάξεις την κατάσταση.


Το να βλέπεις τα στραβά του άλλου είναι εύκολο πράγμα. Απ' τον συνάδελφο που στο παίζει αφεντικό μέχρι τον προϊστάμενο που σε υποβιβάζει συνέχεια με παρατηρήσεις μπροστά στους άλλους. Τα δικά σου, όμως, μπορείς να τα δεις; Και σε τελική ανάλυση ποια είναι αυτά που μπορούν να κάνουν κακό στην καριέρα σου; Σύμφωνα με μια έρευνα για λογαριασμό της εταιρείας VitalSmarts, αυτές είναι οι πέντε συνήθειες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη δουλειά σου.


Δεν έχει οργάνωση και αξιοπιστία

Δεν περνάς αρκετό χρόνο στο να επικοινωνήσεις με τους συνεργάτες σου αυτά που πρέπει να γίνουν και να οργανώσεις τις προτεραιότητες σου, με αποτέλεσμα να μην τηρείς τις δεσμεύσεις σου και να είσαι ένα άτομο πάνω στο οποίο κανείς δεν μπορεί να βασιστεί.
Κάνεις πολύ λίγα πράγματα και πολύ αργά

Κοινώς, είσαι ένα άτομο που χρονοτριβεί, χάνει προθεσμίες και η δουλειά του ποτέ δεν είναι πλήρης.


Αποποιείσαι τις ευθύνες σου

Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία λογικά η αγαπημένη σου φράση θα είναι «δεν είναι δική μου δουλειά». Τέτοια άτομα δεν αναλαμβάνουν ποτέ κάποια ευθύνη, προσκολλώνται στην περιγραφή του εργασιακού τους ρόλου και δεν είναι πρόθυμα να θυσιάσουν κάποια προσωπικά τους ενδιαφέροντα στο όνομα ενός μεγαλύτερου στόχου.


Δεν είσαι πρόθυμος να αλλάξεις

Κολλημένος στο παρελθόν, με ένα διαρκές παράπονο για το μέλλον και επαναλαμβάνεις τα ίδια λάθη. Περιμένεις απ' τους άλλους να σε αποδέχονται όπως είσαι και δεν δείχνεις καμιά διάθεση να προσεγγίσεις τα πράγματα από μια νέα σκοπιά.


Δεν έχεις καλή συμπεριφορά

Μήπως είσαι λιγάκι κυνικός και εστιάζεις στα αρνητικά, αντί να προσπαθείς να δεις την θετική πλευρά των πραγμάτων;


Πώς θα αλλάξεις

Αυτά τα πέντε χαρακτηριστικά είναι πολύ συνηθισμένα και οι περισσότεροι εργαζόμενοι έχουν τουλάχιστον ένα απ' αυτά, σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα εταιρικής εκπαίδευσης David Maxfield αλλά και συγγραφέα του Influencer: The New Science of Leading Change.

Δυστυχώς αυτό που παρατηρεί είναι ότι οι άνθρωποι με αυτές τις συνήθειες δύσκολα αλλάζουν επειδή διακατέχονται από άρνηση. «Βρίσκουμε τον τρόπο να κατηγορήσουμε το αφεντικό μας αντί να ακούσουμε τι λέει».

Επιπλέον η αλλαγή είναι δύσκολη γιατί οι περισσότεροι δεν ξέρουν τον τρόπο, καθώς οι μάνατζερ δεν είναι και πολύ συγκεκριμένοι για τις αλλαγές που θα ήθελαν να δουν στους εργαζόμενους. Στην έρευνα που πραγματοποίησε ο Maxfield στη VitalSmarts διαπίστωσε ότι το 70% των εργαζομένων παρότι γνώριζε ότι το αφεντικό δεν ήταν ευχαριστημένο με την παρουσία τους, δεν μπορούσαν να πουν τι είναι αυτό που φταίει και πώς να το αλλάξουν.



Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις, αν θες να απαλλαχθείς από μια κακή συνήθεια, είναι να παραδεχθείς ότι την έχεις. Και αν δεν είσαι σίγουρος πάρε τη γνώμη του κοινού. Ρώτα δηλαδή συναδέλφους και φίλους και θα καταλάβεις πολλά παραπάνω. Δεν είσαι ο μόνος άλλωστε που αδυνατεί να καταλάβει τι τον κρατάει πίσω. «Κανε τους άλλους να νιώθουν άνετα να σου μιλήσουν ανοιχτά. Να είσαι δεκτικός σε οτιδήποτε ακούσεις. Η αρνητική κριτική είναι εξίσου πολύτιμη με το χρυσάφι», λέει ο Maxfield.

 
Top