Η πίεση και οι φυσικές δυνάμεις χρειάζονται πολύ απαιτητική προετοιμασία και εξαντλητική εκπαίδευση.
ώς γίνεται κάποιος πιλότος της Formula 1; Και κυρίως τι προπόνηση χρειάζεται γι' αυτό; Με μία πρόχειρη ματιά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αρκούν κάποιες εξειδικευμένες ικανότητες οδήγησης και ασφαλώς άψογα αντανακλαστικά. Είναι όμως έτσι; Όχι ακριβώς, καθώς οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι των μονοθεσίων είναι πραγματικοί αθλητές, ακολουθούν πολύ αυστηρές δίαιτες, παρακολουθούν απαιτητικά εκπαιδευτικά προγράμματα και εξετάζονται συνεχώς από ομάδες γιατρών, ψυχολόγων, διατροφολόγων και άλλων ειδικών.



Ο πραγματικός λόγος πίσω από την όλη διαδικασία βρίσκεται στο γεγονός πως έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι υπάρχει μία πολύ ισχυρή συσχέτιση της φυσικής και πνευματικής κατάστασης με τα αποτελέσματα και τη γενικότερη εικόνα στην πίστα. Όχι, αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος πιλότος με μερικά περιττά κιλά θα σημειώσει χειρότερους χρόνους και δεν θα είναι ανταγωνιστικός. Ωστόσο, ο καρδιακός παλμός συνδέεται με την πίεση και την απόδοση στην αθλητική δραστηριότητα και επηρεάζει τον τρόπο διαχείρισης του άγχους, που στην περίπτωση της Formula 1 βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Το τελευταίο, αποτελεί έναν από τους βασικότερους αντιπάλους, πέρα από τους άλλους πιλότους, που έχει να αντιμετωπίσει ένας οδηγός. Πολλοί από τους stars του αθλήματος το έχουν παραδεχθεί, όπως έχει κάνει επίσης και ο κορυφαίος αναβάτης του Moto GP Valentino Rossi, ο οποίος είχε αποκαλύψει μία χαρακτηριστική ιστορία: Κατά το παρελθόν δεν είχε κάνει σωστή προετοιμασία πριν από έναν αγώνα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συγκεντρωθεί και να αναγκαστεί να εγκαταλείψει.

Στη Formula 1 ο κινητήρας των οχημάτων έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, σε αντίθεση με άλλα σπορ, όπου ο αθλητής είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής. Οι πιλότοι όμως αναγκάζονται να παίρνουν πολλές και σημαντικές αποφάσεις σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Η φυσική κατάσταση και η οξυδέρκεια επομένως τους βοηθά να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι για να μπορούν να διακρίνουν καλύτερα τις γωνίες μίας πίστας ή εκείνα τα σημεία που θέλουν προσοχή καθώς και να αξιοποιήσουν όλες τις ευκαιρίες που τους δίνονται κατά τη διάρκεια ενός γκραν πρι.






Εν ολίγοις, το σώμα λειτουργεί παράλληλα και συμπληρωματικά με το μυαλό και πρέπει να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί το στρες, τα νεύρα και την ένταση. Όλα τα προηγούμενα είναι απαραίτητα. Η σωματική δραστηριότητα όμως χρησιμεύει και για να μειώσει τον καρδιακό ρυθμό, διανέμοντας την ενέργεια με ορθό τρόπο και στις σωστές ποσότητες αναλόγως της χρονικής στιγμής που χρειάζεται.

Ο βασικότερος λόγος που η σωματική κατάσταση είναι τόσο κομβικής σημασίας για τους πιλότους σχετίζεται με την μείωση των καρδιακών παλμών καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν και πραγματική φυσική αντίσταση. Για να αντιληφθείς τι γίνεται, όταν οι πιλότοι μπαίνουν στην πίστα γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να κάνουν μία χαλαρή βόλτα με το αυτοκίνητο. Οι φυσικές πιέσεις στις οποίες υποβάλλονται όταν τρέχουν για ώρες με περισσότερα από 200 χλμ/ώρα είναι τέτοιες που τους εξουθενώνουν, όπως και οι συχνές αναταράξεις.

Το σώμα τους λοιπόν υπόκειται σε τέτοιες έντονες διαδικασίες και για την ορθή αντιμετώπισή τους θα πρέπει να υπάρχει ένα πολύ καλά εκπαιδευμένο μυϊκό και νευρικό σύστημα. Πέρα από αυτό όμως, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για να ανταπεξέλθουν σε φυγόκεντρες και κεντρομόλες δυνάμεις που δεν αντιμετωπίζει ποτέ ένας οδηγός ΙΧ. Η κατάσταση στην οποία βρίσκονται θυμίζει περισσότερο πιλότο αεροσκάφους.

Διάβασε ακόμη πώς θα μοιάζει η Formula 1 το 2021, όταν θα αλλάξουν τα πάντα και για τον πιο επικίνδυνο αγώνα μοτοσυκλέτα του πλανήτη, το Isle of Man TT.

Από: Esquire IT
 
Top