Αισθητικά και ουσιαστικά αναβαθμισμένο
Το μεγάλο SUV της Audi εναρμονίζεται σχεδιαστικά με την υπόλοιπη γκάμα Q και υπόσχεται να βάλει νέα στάνταρ στην οδική συμπεριφορά και την άνεση των μεγάλων SUV, διατηρώντας ταυτόχρονα την ευρυχωρία του. Παράλληλα, οι προβολείς HD Matrix LED, με φώτα τεχνολογίας laser, η υβριδική τεχνολογία και οι ψηφιακές λειτουργίες είναι μερικά μόνο από τα βασικά σημεία που χαρακτηρίζουν το νέο Q7.
Επιβλητική Εμφάνιση
Το Q7 προβάλλει τα σύγχρονα SUV χαρακτηριστικά του, χάρη στην μεγάλη οκταγωνική μάσκα Singleframe με τις έξι κάθετες γρίλιες και τις δύο πλευρικές εισαγωγές, ενώ ο σχεδιασμός χαμηλά τονίζει την απόσταση από το έδαφος και τις offroad δυνατότητες του. Οι προβολείς (προαιρετικά με τεχνολογία HD Matrix LED με Audi laser), δημιουργούν ένα φωτεινό περίγραμμα που τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ στο ανανεωμένο πίσω μέρος, μια λωρίδα χρωμίου δημιουργεί οπτική σύνδεση μεταξύ των επίπεδων φώτων με τον χαρακτηριστικό, ιδιαίτερο σχεδιασμό.
Ανάρτηση
Στο νέο Q7, πέρα από τη βελτιστοποιημένη τετραδιεύθυνση, η οποία επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν έως και πέντε μοίρες αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης, υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρομηχανικών ενεργητικών αντιστρεπτικών ράβδων. Οι ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές περιορίζουν τις κινήσεις του αμαξώματος σε ανώμαλους δρόμους και στις ευθείες. Στην διάρκεια της σπορ οδήγησης δίνεται προτεραιότητα στη μείωση των κλίσεων στις στροφές για βέλτιστο κράτημα και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Το νέο Q7 είναι πιο ευέλικτο, πιο δυναμικό και πιο ευκίνητο τόσο στις διαδρομές στην πόλη όσο και στις στροφές μιας ορεινής διαδρομής. Ταυτόχρονα, συμπεριφέρεται ως ένα άνετο SUV στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά με την ενεργητική αερανάρτηση, η οποία προσφέρει μεταβαλλόμενη απόσταση από το έδαφος και προετοιμάζει το όχημα με τη στάνταρ μετάδοση quattro για κάθε διαδρομή.
Η σχετική λειτουργία offroad μπορεί να επιλεγεί μέσω του επίσης στάνταρ Audi drive select με τα συνολικά επτά οδηγικά προφίλ. Η αερανάρτηση είναι στάνταρ σε όλες τις επταθέσιες εκδόσεις, ενώ το πακέτο αμαξώματος S line περιλαμβάνει την ελαφρώς πιο σπορ προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, με μειωμένο κατά 15 χιλιοστά ύψος σε σχέση με την στάνταρ αερανάρτηση.
Στάνταρ υβριδική τεχνολογία
Όλες οι εκδόσεις κινητήρων του Q7 συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic, 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης. Δύο εκδόσεις diesel θα είναι διαθέσιμες κατά το λανσάρισμα που θα γίνει το Σεπτέμβριο, ενώ λίγο μετά θα ακολουθήσουν μια έκδοση βενζίνης και μία plug-in υβριδική.
Στο Q7 45 TDI quattro tiptronic η ισχύς είναι 231 ίπποι και η ροπή 500 Nm. Το μεγάλο SUV της Audi επιταχύνει σε μόλις 7,1’’ από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα στα 229 χλμ./ώρα.
Η ισχυρότερη έκδοση Q7 50 TDI quattro tiptronic αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής με 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3’’ και τελική στα 241 χλμ./ώρα.
Το στάνταρ υβριδικό σύστημα έχει σημαντικό ρόλο στην οικονομία των κινητήρων, καθώς μειώνει την κατανάλωση έως και κατά 0,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το βασικό εξάρτημα είναι ένας ηλεκτροκινητήρας μίζας με ιμάντα (BAS) που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 V με μια μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου. Κατά τη διάρκεια της πέδησης ή της επιβράδυνσης, το BAS ανακτά έως και 8 kW ισχύος και τα αποθηκεύει ως ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία. Εάν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι σε ταχύτητες μεταξύ 55 και 160 χλμ./ώρα, το Q7 ανακτά ενέργεια, ρολάρει ελεύθερα στο ρελαντί ή με τον κινητήρα απενεργοποιημένο για έως και 40 δευτερόλεπτα. Όταν το πεντάλ πιεστεί ξανά τότε το BAS επανεκκινεί τον κινητήρα πολύ πιο γρήγορα και ομαλά σε σχέση με μια συμβατική μίζα. H λειτουργία του start stop ξεκινά από τα 22 χλμ./ώρα.
Πολυτελές εσωτερικό
Με 5, ή 7 θέσεις, το Q7 συνδυάζει την πολυτέλεια με την πρακτικότητα. Το μεγάλο SUV έχει πλέον μακρύνει κατά 11 χιλιοστά (συνολικό μήκος 5.063 χιλιοστά). Το πλάτος είναι 1.970 χιλιοστά και το ύψος (με την κεραία) 1.741 χιλιοστά. Σε ότι αφορά στο εσωτερικό μήκος, ξεπερνά τους άμεσους ανταγωνιστές του, όπως και στους χώρους, μπροστά και πίσω, για τα κεφάλια και τους αγκώνες. Ένας μεγάλος αριθμός από θήκες για μικροαντικείμενα (έχει προστεθεί και μία στον πίνακα οργάνων) καθώς και η μεγάλη χωρητικότητα φόρτωσης παρέχουν κορυφαία λειτουργικότητα.
Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών στην 5θέσια έκδοση προσφέρει από 865 έως και 2.050 λίτρα (η δεύτερη τιμή με μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης), ενώ η πίσω ηλεκτρική πόρτα είναι στάνταρ και ενεργοποιείται ανέπαφα με την γνωστή χαρακτηριστική κίνηση του ποδιού. Προαιρετικά υπάρχουν πίσω ανεξάρτητα ρυθμιζόμενα καθίσματα, τα οποία μπορούν να μετακινηθούν μεμονωμένα προς τα εμπρός ή πίσω, με ξεχωριστή ρύθμιση πλάτης, καθώς και μια τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο ηλεκτρικά αναδιπλούμενα καθίσματα.
Η σχεδίαση του ταμπλό ταιριάζει απόλυτα με τη νέα ψηφιακή λειτουργικότητα, η οποία ενσωματώνει δύο μεγάλες οθόνες αφής με απτική και ακουστική ανάδραση σε κάθε «κλικ» του «διακόπτη». Όταν είναι απενεργοποιημένες, η πιο ψηλά τοποθετημένη οθόνη γίνεται σχεδόν αόρατη, καθώς ενσωματώνεται στη μεγάλη μαύρη διακοσμητική επιφάνεια. Διατίθεται και πακέτο περιβαλλοντικού φωτισμού καμπίνας όπως και σύστημα αυτόματου κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, υποβοήθηση στις πόρτες ώστε να κλείνουν αθόρυβα, προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen 3D και το πακέτο ποιότητας αέρα με αρωματισμό και ιονιστή. Τα ειδικά διαμορφωμένα καθίσματα με τις πολυάριθμες λειτουργίες και τα σπορ καθίσματα S, διατίθενται με κλιματισμό και λειτουργία μασάζ.
High-end συνδεσιμότητα
Το σύστημα πλοήγησης MMI Plus διαθέτει LTE Advanced, ένα hotspot Wi-Fi, φυσικό φωνητικό έλεγχο και το διευρυμένο Audi connect, το οποίο προσφέρει online πληροφορίες για το κυκλοφοριακό, πλοήγηση με Google Earth και υβριδικό ραδιόφωνο. Η φωνητική υπηρεσία Alexa της Amazon, ενσωματωμένη στο MMI, είναι επίσης εντελώς καινούργια.
Το ενεργητικό cruise control, το οποίο συνδυάζει τις λειτουργίες της προσαρμοστικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed control), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της ενεργητικής διατήρησης λωρίδας (active lane assist), μειώνει το άγχος του οδηγού, ιδιαίτερα στις μεγάλες διαδρομές. Σε συνδυασμό με την υποβοήθηση αποδοτικότητας, επιταχύνει ή επιβραδύνει το Q7 ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες κίνησης. Η υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης (emergency assist) είναι επίσης νέα και αν -για κάποιο λόγο- ο οδηγός δεν συμμετέχει στην οδήγηση, το σύστημα φέρνει το αυτοκίνητο σε στάση και εκκινεί μέτρα προστασίας και διάσωσης.
Το νέο Q7 αναμένεται στην Ελλάδα τις επόμενες εβδομάδες, οπότε και θα ανακοινωθούν οι προτεινόμενες τιμές λιανικής.
Νίκος Τσάδαρης