Δέκα σημάδια που θα σε βάλουν σε σκέψεις.


Ναι, κάποιες φορές τα εταιρικά meetings είναι ίσως ό,τι χειρότερο μπορεί να σου τύχει κατά τη διάρκεια της εργασιακής σου ημέρας - διακόπτουν τη ροή της δουλειάς, καταστρέφουν την παραγωγικότητα, δημιουργούν εντάσεις κοκ. Ωστόσο, μήπως τελικά ο λόγος που ισχύουν όλα αυτά έχει να κάνει και με εσένα; Βασικά, μήπως εσύ είσαι αυτός που καταστρέφει κάθε εταιρική «μάζωξη», ακόμη κι αν δεν το θέλεις; Αν αυτό το τελευταίο σε έβαλε σε σκέψεις, ιδού δέκα σημάδια που φανερώνουν ότι ίσως και να φέρεις κάποιο μέρος της ευθύνης, αλλά και τι μπορείς να κάνεις για να ξεφορτωθείς μια και καλή τη «ρετσινιά».


Μιλάς (σχεδόν) αποκλειστικά εσύ

Για αρχή, μια διευκρίνηση: Το meeting δεν είναι ομιλία, πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από εσένα, θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να μιλήσει και κάποιος άλλος. Επιπλέον, κανένας δεν έχει την όρεξη να σε ακούει να λες το μακρύ και το κοντό σου για κάθε πιθανό και απίθανο θέμα που μπορεί να σου περνάει εκείνη την ώρα από το μυαλό.

Κοντολογίς - και παρότι είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι θα το ήθελες πολύ - δεν είσαι ούτε ο Kim όταν μιλάει στα μέλη του Κομμουνιστικού Κόμματος της Βορείου Κορέας, ούτε ο Saruman όταν απευθύνεται στις ορδές των Uruk Hai. Ως εκ τούτου, πες ό,τι έχεις να πεις γρήγορα και περιεκτικά και άσε και κάποιον άλλο ν' ανοίξει το στόμα του.


Φτάνεις πάντα αργοπορημένος

Άσχετα με το πόσο χαλαρή ή «προβλεπόμενη» είναι η εταιρεία ως προς το θέμα της του σεβασμού της ώρας έναρξης των συναντήσεων, οφείλεις πάντα να βρίσκεσαι στον προκαθορισμένο χώρο του meeting πριν αυτό ξεκινήσει. Μόνο έτσι θα είσαι απόλυτα βέβαιος ότι δεν έχεις χάσει κάποια σημαντική πληροφορία αλλά και ότι δε θα διακόψεις κάποιον συνάδελφο (ή ακόμη χειρότερα, κάποιον προϊστάμενο), κάτι που είναι πολύ πιθανό να συμβεί αν καταφθάσεις αργοπορημένος. Επιπλέον, μάλλον δεν είναι και τόσο καλό για την εικόνα σου στην εταιρεία να στιγματίζεσαι ως ο τύπος που αργοπορεί μονίμως στις συναντήσεις. Ή μήπως όχι;


Ξεχνάς πάντα να γυρίσεις το κινητό σου στη δόνηση...

Η ώρα του meeting είναι σχεδόν ιερή, πολύ δε περισσότερο αν μιλάει ο «από πάνω» (sic) ή ο Πρόεδρος. Με αυτό το δεδομένο, οι καλοί τρόποι συμπεριφοράς υπαγορεύουν την πλήρη απενεργοποίησή του κινητού πριν αρχίζει η «μάζωξη» ή, εναλλακτικά, το γύρισμά του στη δόνηση. Άσε που ο Παντελιδης που μου έχεις διαλέξει για ringtone, κανονικά πρέπει ν' ακούγεται μόνο στα «μπουζούκια». Ή, ακόμη καλύτερα, ποτέ...
... και ασχολείσαι όλη την ώρα μαζί του

Βγάλε για λίγο από το μυαλό σου - για την ακρίβεια, για όση ώρα διαρκεί η ρημάδα η συνάντηση - το Facebook, το WhatsApp και το Tinder. Ποιος ξέρει; Αν δώσεις λίγη παραπάνω σημασία σε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα(;) που ακούγονται γύρω σου αντί να χαζολογάς στην οθόνη του κινητού σου, ίσως καταφέρεις να πάρεις κι εσύ μέρος στην κουβέντα. Και καμιά προαγωγή, μακροπρόθεσμα...


Είσαι «δούλος» του προγράμματος

Ένα εταιρικό meeting σπανίως καλύπτει μόνο ένα θέμα. Τις περισσότερες φορές ή συζήτηση επεκτείνεται σε μια ολόκληρη σειρά θεμάτων, καθένα από τα οποία απαιτεί διαφορετικό χρόνο ανάλυσης και διαπραγμάτευσης. Αν, λοιπόν, η κουβέντα πηγαίνει καλά και οι ιδέες για ένα συγκεκριμένο ζήτημα πέφτουν βροχή, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να διακόψεις τον ειρμό των υπολοίπων παρευρισκομένων μόνο και μόνο για να τους υπενθυμίσεις ότι έχετε βγει εκτός προγράμματος. Κοινώς, δες το όλο πράγμα λίγο πιο χαλαρά και άσε την κουβέντα να πάρει το δρόμο της φυσιολογικά.



Θεωρείς μονίμως ότι μόνο εσύ έχεις τις καλές ιδέες

Κι όμως, οι πρωτοποριακές ιδέες και οι επαναστατικές λύσεις δεν είναι αποκλειστικό σου προνόμιο - εκτός κι αν πιστεύεις ότι είσαι ο μοναδικός άνθρωπος σε ολόκληρη την εταιρεία (ή έστω, στο τμήμα σου) που διαθέτει εγκέφαλο μέσα στο κεφάλι του.

Αντί, λοιπόν, να προσπαθείς μονίμως να βρεις ψεγάδια στις προτάσεις των συναδέλφων σου, προσπάθησε, έτσι για αλλαγή, να τους ακούσεις. Στην τελική, όλοι έχουν το δικαίωμα να εκφέρουν την άποψή τους ολοκληρωμένα, χωρίς περισπασμούς και χωρίς διακοπές. Και μια και το έφερε η κουβέντα...


Διακόπτεις τους πάντες

Δώσε σημασία στους υπόλοιπους παρευρισκόμενους, και αφιέρωσε τη δέουσα προσοχή στα λεγόμενά τους, αντί να περιμένεις χαζολογώντας την ώρα που θα πρέπει να μιλήσεις εσύ. Που ξέρεις; Μπορεί να ειπωθεί και κάτι ενδιαφέρον που θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις εν συνεχεία καλύτερα την επιχειρηματολογία σου.


Δεν προσέχεις την εμφάνισή σου

Για το πώς ένα κοστούμι μπορεί να σε κάνει ευτυχισμένο αλλά και για το πώς μπορεί να σε βοηθήσει να σκέφτεσαι διαφορετικά, τα έχουμε ξαναπεί. Διάλεξε, λοιπόν, ένα καλό κομμάτι που θα σε κάνει να δείχνεις σοβαρός και μετρημένος αν θέλεις να σε πάρουν στα σοβαρά και - κυρίως - αν δε θέλεις να δείχνεις σαν τον κλόουν της ομάδας.


Δεν ακούγεσαι ποτέ όπως θα έπρεπε ν' ακούγεσαι


Όπως περίπου ισχύει και σε μια δημόσια ομιλία, έτσι και σε οποιοδήποτε meeting, το νούμερο ένα ζητούμενο όταν με το καλό έρθει η ώρα να μιλήσεις, είναι να κρατήσεις ζωντανό το ενδιαφέρον των ανθρώπων που σε ακούνε. Για να το πετύχεις αυτό, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέξεις δεν είναι άλλο από τον ρυθμό και, κυρίως, τον τόνο της φωνής σου. To τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι να «αγχώσεις» ή, ακόμη χειρότερα, να «κοιμίσεις» αυτούς που σε παρακολουθούν. Ως εκ τούτου, οφείλεις να μιλάς αργά, σταθερά και δυνατά και όχι σαν να κάνεις αγγαρεία.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω ισχύουν και για την περίπτωση που θα πρέπει να συμμετάσχεις σε κάποια τηλεδιάσκεψη, μέσω Skype ή FaceTime. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ωστόσο, θα πρέπει να λάβεις υπόψη δύο ακόμη σημαντικές λεπτομέρειες: την ποιότητα της σύνδεσης και τους εξωτερικούς ήχους του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεσαι.


Κάνεις ηλίθιες ερωτήσεις

Θυμάσαι μια φορά κι έναν καιρό στο δημοτικό που η δασκάλα έλεγε ότι «καμία ερώτηση δεν είναι χαζή»; Καλό θα ήταν να ξέρεις ότι κάτι ανάλογο δεν ισχύει στα εταιρικά meeting. Mε δεδομένο το γεγονός ότι όλοι οι παρευρισκόμενοι έχουν κι άλλες, ενδεχομένως πιο σημαντικές, δουλειές να κάνουν, θα ήταν φρόνιμο να μην σπαταλάς τον υπερπολύτιμο χρόνο τους εκφράζοντας ανούσιες ή ανεπίκαιρες απορίες. Πώς μπορείς να είσαι σίγουρος ότι η ερώτηση που σου έχει καρφωθεί στο μυαλό αξίζει τον κόπο να διατυπωθεί; Πολύ απλά, πριν μιλήσεις, αναλογίσου αν το συγκεκριμένο ερώτημα σχετίζεται με το πρόβλημα που αναλύεται τη δεδομένη χρονική στιγμή ή αν με κάποιο τρόπο μπορεί να βοηθήσει στην επίλυσή του.

 
Top