Δύο κολοσσοί της αυτοκίνησης. Δύο ιταλικά brands για υψηλές επιδόσεις.


οιο είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη supercar; Ξέρω, ενδεχομένως η απάντησή σου να είναι κάτι ανάμεσα σε Bugatti Chiron, McLaren 720S και Aston Martin DBS Superleggera. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, αυτές είναι κινήσεις -ή πιο σωστά απαντήσεις- εντυπωσιασμού. Όλοι άλλωστε γνωρίζουν πως ο όρος γεννήθηκε, ενηλικιώθηκε και γιγαντώθηκε χάρη σε δύο πολύ συγκεκριμένα brands, παρά τις μυριάδες αυτοκινητοβιομηχανίες που ξεπήδησαν στην πορεία και διεκδικούν το θρόνο των υψηλών επιδόσεων.

Η Ferrari και η Lamborghini έχουν χτίσει το δικό τους μύθο στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Το επιβλητικό άλογο και ο ορμητικός ταύρος κατέχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά κάθε πραγματικού φίλου του αυτοκινήτου, κάτι που έχει διαμορφωθεί μέσα από δεκαετίες μόχθου, φαντασίας, οράματος, πάθους και δραμάτων. Ferrari εναντίον Lamborghini: Μία άτυπη κόντρα που θα συνεχίζεται να γράφεται για αρκετό καιρό ακόμη, όσο κι αν αλλάξει η ίδια η αυτοκίνηση.

Η ιστορία
Ferrari

Ο Enzo Ferrari γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1898 στη Μόντενα της Ιταλίας. Από την αρχή φάνηκε πως το σχολείο δεν ήταν η προτεραιότητά του, κάτι που επιβεβαιώθηκε από την πρώτη φορά που παρακολούθησε έναν αγώνα ταχύτητας: Ο 10χρονος Enzo μαζί με τον πατέρα του Alfredo και τον αδερφό του βρέθηκαν στο σιρκουί της Μπολόνια, όπου ο Vincenzo Lancia ανταγωνιζόταν με τον Felice Nazarro. Ήταν η στιγμή που ο Enzo ηξερε τι θα κάνει από εδώ και πέρα στη ζωή του.





Το 1919, ο Enzo Ferrari θα πιάσει δουλειά στην Alfa Romeo και λίγα χρόνια μετά θα δημιουργήσει την Scuderia Ferrari, το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Enzo Ferrari αποφασίζει να αποχωρήσει από την Alfa Romeo και το 1947 ήταν η χρονιά ιδρύσεως (σαν ανεξάρτητη εταιρεία) της Ferrari - οι εγκαταστάσεις της είχαν ήδη μεταφερθεί στο Μαρανέλλο. Η Scuderia συμμετέχει από τον πρώτο κιόλας χρόνο σε αγώνες αυτοκινήτου αν και η πρώτη της νίκη έρχεται 4 χρόνια αργότερα, το 1951, στο Σίλβερστοουν, με οδηγό τον Αργεντινό Froilán José González.



Εκτός όμως από τις αγωνιστικές δραστηριότητες, η Ferrari θα ξεκινήσει και τη δημιουργία σπορ αυτοκινήτων, προκειμένου να εξασφαλίσει πόρους για τη συμμετοχή σε όλους τους αγώνες (όπως το Mille Miglia και το Λε Μαν). Το εγχείρημα θα πάει πολύ καλύτερα ακόμη και από όσο θα περίμενε ο ίδιος ο Enzo τις επόμενες δεκαετίες και τα υπόλοιπα είναι ιστορία, που συνεχίζει να γράφεται μέχρι σήμερα. Ακόμη κι αν χρειάστηκε η συνδρομή της Fiat, η οποία διατηρούσε μέχρι πρότινος σημαντικό ποσοστό από τις μετοχές της Scuderia. Το 2014 δημιουργήθηκε ο όμιλος FCA (Fiat Chrysler Automobiles) προκειμένου να μετατρέψει ξανά τη Ferrari σε ένα εντελώς ανεξάρτητο brand, κάτι που επετεύχθη. Η διάσπαση των εταιρειών ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2015, με την ίδρυση της Ferrari N.V., και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2016.
Lamborghini

Ο Ferruccio Lamborghini γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916, στο χωριό Ρενάτσο, το οποίο απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από την Μπολόνια και ήταν γιος μιας οικογένειας αγροτών. Το πάθος του για τις μηχανές τον ώθησε να εγκαταλείψει το σχολείο και να πιάσει δουλειά από μικρή ηλικία σε μια εταιρεία που επισκεύαζε οχήματα του στρατού.





Κάτι που κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου θα τον οδηγήσει και στη Ρόδο, σαν μηχανικό και επισκευαστή για λογαριασμό του 50ού μικτού τμήματος μηχανικού του ιταλικού στρατού. Μετά το τέλος του πολέμου και επιστρέφοντας στην πατρίδα του, ο Ferruccio θα φτιάξει μια εταιρεία που κατασκεύαζε τρακτέρ, βλέποντας την άνοδο της αγροτικής βιομηχανίας. Μάλιστα, αγοράζει ή βρίσκει εγκαταλελειμμένα στρατιωτικά οχήματα και τα μετατρέπει σε αγροτικά. Το 1948 ιδρύει και επίσημα στην κωμόπολη του Τσέντο (λίγα λεπτά από το χωριό του) την Lamborghini. Σύντομα, η εταιρεία εξελίσσεται σε μία από τις σημαντικότερες όλης της χώρας, με αποτέλεσμα ο Lamborghini να πλουτίσει και ως εκ τούτου να είναι σε θέση να αγοράσει πολλά σπορ αυτοκίνητα, που ήταν και το πάθος του. Μεταξύ αυτών και μερικές Ferrari. Ο αστικός μύθος υποστηρίζει πως οδηγούσε διαφορετικό αυτοκίνητο κάθε μέρα, κάτι που με τη σειρά του οδήγησε τον Ferruccio στο να στέλνει επιστολές στις εταιρείες τονίζοντας τις ατέλειες του κάθε μοντέλου. Μάλιστα, όταν ο Ferrari του απάντησε υποτιμητικά σε μία από αυτές, ο Lamborghini πήρε την απόφαση να φτιάξει το δικό του supercar (για τα δεδομένα της εποχής πάντοτε).



Η Automobili Lamborghini θα ιδρυθεί τελικά τον Μάιο του 1963 στην περιοχή της Σαντ'Αγκάτα, προαστίου ουσιαστικά της Μπολόνια. Στις τάξεις της θα βρεθούν σύντομα αρκετοί από τους πιο ταλαντούχους μηχανικούς της Ιταλίας, ανάμεσά τους και ο Giotto Bizzarrini, μέχρι πρότινος ιθύνων νους για τους κινητήρες της Ferrari. Έξι μήνες αργότερα, στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο, θα παρουσιαστεί η Lamborghini 350 GTV. Αφού το συγκεκριμένο μοντέλο πούλησε 120 αντίτυπα, η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία της 400 GT, που ουσιαστικά έβαλε τη Lamborghini δυνατά στο παιχνίδι των σπορ αυτοκινήτων. Ο Ferruccio έβαλε επικεφαλής του τεχνικού τμήματος τους νεαρούς Paolo Stanzani και Gian Paolo Dallara, οι οποίοι μαζί με τον σχεδιαστή Marcello Gandini και τον Nuccio Bertone δημιούργησαν την θρυλική Miura P400, που εξέπληξε τους πάντες στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το 1966. Κάτι που συνεχίστηκε και με αρκετά ακόμη μοντέλα της εταιρείας, μέχρι και στις ημέρες μας.
Το άλογο και ο ταύρος
Το 1923, ο Ferrari, ως οδηγός, θα κερδίσει τον αγώνα "σιρκουί του Σιβότσι" στη Ραβέννα. Εκεί, η οικογένεια του πιλότου Francesco Baracca που έχασε τη ζωή του στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, θα του χαρίσει το προσωπικό έμβλημα του Francesco: ένα άλογο στα πίσω πόδια του μέσα σε μια κίτρινη ασπίδα. Το γνωστό παγκοσμίως σήμερα έμβλημα της Ferrari.
Όταν το 1948, ο Ferruccio Lamborghini ίδρυε την εταιρεία του στο Τσέντο, επέλεξε για έμβλημά της τον ταύρο. Το λογότυπο σχετιζόταν τόσο με το ζώδιο του Ferruccio αλλά και το γεγονός πως ήταν λάτρης των ταυρομαχιών.
Το σήμερα
Ferrari






Η Scuderia εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στη Formula 1, παρότι πια σημειώνει λιγότερες επιτυχίες από εκείνες των περασμένων δεκαετιών. Στο κομμάτι των supercars ωστόσο, τα μοντέλα της εξακολουθούν να τραβούν το ενδιαφέρον. 812 Superfast, GTC4 Lusso, 488 GTB και Portofino είναι τα 4 βασικά μοντέλα της εταιρείας που συνδυάζουν τις υψηλότερες επιδόσεις με το ασύγκριτο στυλ και όλα όσα επιτάσσει η ιστορία της Ferrari.
Lamborghini





Σαν μέλος του Volkswagen Group (μαζί με brands όπως η Audi, η Porsche, η Bentley κ.α.), η Lamborghini πουλά πλέον περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ. Πλέον υπάρχουν μόνο τρεις σειρές παραγωγής που αφορούν τις Urus, Huracan και Aventador. Η Huracan διαδέχθηκε την Gallardo το 2014, ενώ η Aventador (η οποία παραμένει το best seller της εταιρείας) είχε αντικαταστήσει την Murcielago το 2010. Η πιο πρόσφατη προσθήκη στο portfolio της Lamborghini είναι το πρώτο SUV της εταιρείας, το Urus. Σε έναν τομέα, που φαίνεται πως θα αποτελέσει ένα από τα πεδία μάχης για όλα τα superbrands του χώρου στο άμεσο μέλλον.
Τι έρχεται
Ferrari

Όπως και πολλές άλλες εταιρείες στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, έτσι και η Ferrari επικεντρώνεται στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης στα sports cars. Μέχρι το 2020 πάνω από το 60% των μοντέλων της θα υβριδοποιηθεί, ενώ έως το 2025 όλα τα μοντέλα της θα χρησιμοποιούν ηλεκτρικές λειτουργίες. Η Scuderia σκοπεύει επίσης να επεκτείνει τη γκάμα της και στην κατηγορία των grand touring, με αυξημένες ωστόσο τιμές αλλά πιο exclusive επιλογές.





Τέλος, η Ferrari σχεδιάζει την κυκλοφορία ενός ζεύγους supercars περιορισμένης παραγωγής, των Monza SP1 και SP2, που έχουν χώρο μόνο για τον οδηγό, κινητήρα V12 και θα πωλούνται μαζί με ένα tailor made racing suit για τον ιδιοκτήτη.
Lamborghini

Η Lamborghini έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τους 12κύλινδρους κινητήρες για όλα τα αυτοκίνητά της ενώ παράλληλα και αυτή θα δουλέψει περισσότερο το ενδεχόμενο ηλεκτροκίνησης.





Γνωρίζουμε επίσης ότι έρχεται η SVJ, η πιο γρήγορη εκδοχή της Aventador αλλά και η πλήρως ηλεκτρική Terzo Millennio.

Ξανασκέψου τώρα την ερώτηση στην αρχή του άρθρου. Θα έδινες τις ίδιες απαντήσεις;

 
Top