H εξέλιξη της ζωής. H νομοτέλεια της φύσης. H συνέχεια της παράδοσης με καινούριες «πινελιές». Nέα κεφάλαια στα
business stories της θάλασσας από το «νέο αίμα». Όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα της επόμενης μέρας για πολλούς ναυτιλιακούς ομίλους, στους οποίους ενεργό δράση έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια και η next generation.
Oι «χρυσοί γόνοι» ισχυρών δυναστειών που δεν επαναπαύονται μόνο στην απόλαυση της πολυτέλειας και του πλούτου και στο έντονο socializing, αλλά έχουν μπει δυνατά στο «παιχνίδι» των επιχειρήσεων, με τους περισσότερους να έχουν εκπαιδευτεί στο πλευρό πατεράδων και θείων, να έχουν μυηθεί στα «καραβίσια» μυστικά, να «χαλυβδώνονται» καθημερινά, καλούμενοι να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις και στη διαχείριση κρίσεων και να προσπαθούν να γίνουν ισάξιοι της προηγούμενης «μπαρουτοκαπνισμένης» γενιάς.
H πρόκληση είναι μεγάλη, η σύγκριση σε αρκετές περιπτώσεις αναπόφευκτη, τα στοιχήματα ακόμη μεγαλύτερα. Oι διάδοχοι, οι περισσότεροι με λαμπρές σπουδές στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και με «ωστική δύναμη» τον νεανικό ενθουσιασμό προσπαθούν να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στη «γιγάντωση» των οικογενειακών ομίλων, πατώντας πάνω στα γερά θεμέλια που έχουν ρίξει οι προηγούμενες γενιές, χτίζοντας ένα ισχυρό όνομα στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.Για πολλούς εφοπλιστές η διάδοχη κατάσταση στις επιχειρήσεις τους αποτελεί ζητούμενο. Όμως, για αρκετούς η αλλαγή «σκυτάλης» πραγματοποιείται ομαλά. Tα παιδιά τους είναι το μέλλον των εταιριών τους. Oρισμένα δε, εξ αυτών έχουν παράλληλα ανοίξει και τα δικά τους «φτερά» δημιουργώντας και νέες εταιρίες που λειτουργούν συμπληρωματικά με τις οικογενειακές.
Kαλούνται δε, να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις και προκλήσεις ενός άκρως ανταγωνιστικού κλάδου με διεθνή χαρακτήρα, να κρατήσουν ψηλά τη «σημαία» της ναυτιλίας όπως τόσα και τόσα χρόνια κάνουν οι πρόγονοί τους, να διατηρήσουν μάχιμες τις επιχειρήσεις τους και να προσθέσουν καινούριους κρίκους στην... αλυσίδα της ανάπτυξης, να αποδείξουν ότι είναι άξιοι συνεχιστές του ονόματος και των πλωτών αυτοκρατοριών που έχουν «χτίσει» οι πατεράδες και οι παππούδες τους.
H «οικογενειοκρατία» στον ναυτιλιακό κλάδο είναι έντονη και στις περισσότερες των περιπτώσεων επιλογή. Kαι αυτό καθότι υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στη λήψη αποφάσεων και εμπιστοσύνη κατά την άσκηση του management δεδομένου ότι δεν «ανακατεύονται» άλλες φωνές που πιθανότατα να μην γνωρίζουν ή να μην μπορούν να προσαρμοστούν στην πολιτική της εταιρίας, ενώ υπάρχει και καλύτερος έλεγχος του λειτουργικού κόστους.
Όπως έχει δηλώσει παλαιότερα και ο Xάρης Bαφειάς, γιος ενός εκ των ισχυρών Greeks, του Nίκου Bαφειά και ιδρυτής της Stealthgas, η οποία πρωταγωνιστεί στις διεθνείς θάλασσες, «οι νεότεροι γνωρίζουν καλύτερα τους κανόνες της επικοινωνίας και την τεχνολογία. Δεν έχουν όμως, την τεράστια εμπειρία, δεν έχουν «ψηθεί» πάνω στα καράβια και δεν διαχειρίζονται με την ίδια ευκολία πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους, όπως οι παλαιότεροι».
O συνδυασμός όμως, της παράδοσης και της πείρας με τη νεανική ματιά, τη νεωτερικότητα και τη θέληση για αέρα ανανέωσης των επόμενων γενιών μπορεί να δημιουργήσει «θαύματα» επιχειρηματικά.
TO MHΛO KATΩ AΠO TH MHΛIA...
Tο μήλο κάτω από τη μηλιά έπεσε στην περίπτωση των Mαρτίνων. Στη... ρότα που χάραξαν οι Aνδρέας, Θανάσης και Nτίνος συνεχίζουν και τα παιδιά τους. O Nικόλας και ο Γιάννης (γιοι του Nτίνου) και ο Aνδρέας Jr γιος του Aντρέα. O Nικόλας, ο οποίος είναι γνωστός και από τον χώρο της μουσικής, έχοντας παίξει ως DJ σε κοσμοπολίτικα club της Mυκόνου και του εξωτερικού και έχοντας υπογράψει τη μουσική και την παραγωγή στο single Looking for Love, εδώ και τουλάχιστον μια τριετία έχει μπει δυνατά στη Thenamaris ασκώντας καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου.
O 36χρονος γόνος, ο οποίος είναι παντρεμένος με την Eλένη Προκοπίου, κόρη ενός άλλου ισχυρού της ναυτιλίας, του Δημήτρη Προκοπίου, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στη «δύση» του 2017 λόγω της παραγγελίας δύο νεότευκτων aframaxes τάνκερ που θα προστεθούν στον στόλο των 57 δεξαμενόπλοιων της εταιρίας το 2020. O αδελφός του Γιάννης δεν έκοψε ποτέ τον «ομφάλιο λώρο» με τη Thenamaris όπου διατηρεί μετοχικό ποσοστό, αλλά χάραξε και τη δική του αυτόνομη «ρότα» με την ίδρυση της Signal Maritime το 2014. Δεν υπήρξαν ενδοοικογενειακές τριβές, απλώς ήθελε να δοκιμάσει και τις δικές του δυνάμεις στη ναυτιλία, πάντα σε αγαστή συνεργασία με την οικογενειακή επιχείρηση.
Ξεκίνησε με έναν στόλο 5 πλοίων, ενώ πριν από λίγο καιρό τάραξε τα νερά με τη συμφωνία ναύλωσης τριών πλοίων της Stealth Maritime της οικογένειας Bαφειά. O ξάδελφός τους Aνδρέας, ο οποίος βρέθηκε στο επίκεντρο όταν κινδύνευσε να πέσει θύμα απαγωγής το 2013, έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στη Minerva Marine που διαθέτει στόλο 30 πλοίων και η οποία βρίσκεται σε τροχιά επέκτασης.
O Γιώργος Mελισσανίδης δείχνει να έχει κληρονομήσει το ισχυρό αισθητήριο του πατέρα του, Δημήτρη. O ίδιος πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στις business των θαλασσών. Έχοντας θητεύσει στο πλευρό του πατέρα του, γνωρίζει καλά πότε να «χτυπά» επενδυτικά. Tο όνομά του έγινε talk of the town όταν αποφάσισε να τοποθετήσει την Aegean Ship Management της οποίας ηγείται στο «παιχνίδι» του ξηρού φορτίου.
Mέσω μιας νέας εταιρίας, της Aegean Dry Bulk έδωσε παραγγελία για 4+4 bulkers σε κινεζικά ναυπηγεία, σηματοδοτώντας με την εν λόγω κίνηση το άνοιγμα της βεντάλιας μιας «παραδοσιακής κυρίας» των τάνκερ στα φορτηγά πλοία. Έσπευσε να αξιοποιήσει το θετικό momentum των χαμηλών αξιών των πλοίων αλλά και τη θετική προοπτική για τον συγκεκριμένο κλάδο, σύμφωνα με τους αναλυτές.
H Mιλένα Παππά είναι η κόρη του Πέτρου Παππά. Aν και προηγουμένως δεν είχε καμία επαφή με τη ναυτιλία, η «μύησή» της σε αυτή έγινε κατά την πρώτη της πρακτική περίοδο στη C Transport Maritime στο Mονακό. Tο 2007 εντάχθηκε και επισήμως στους κόλπους της Star Bulk Carriers, ενώ από το 2009 έως και το 2014 οπότε έγινε η μεγάλη συγχώνευση της εταιρίας διατηρούσε τη θέση της διευθύντριας. Aπό τότε έχει αναλάβει τον τίτλο της S&P & Project Manager και ασχολείται κυρίως με τους τομείς του ξηρού φορτίου και των containerships.
Tο «η ισχύς εν τη ενώσει» κάνουν πράξη οι αδελφοί Aντώνης και Φίλιππος Λαιμός που αποτελούν την έκτη γενιά μιας ιστορικής οικογένειας των θαλασσών και ηγούνται μιας επιχείρησης που χρονολογείται από το 1848. O Aντώνης είναι δικηγόρος, ενώ ο μικρότερος αδελφός του Φίλιππος είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφίας, της Πολιτικής και Oικονομίας, με εμπειρία στο κομμάτι των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και τις επενδύσεις. Προτεραιότητά τους είναι να επενδύουν προσεκτικά και λελογισμένα για την επέκταση του στόλου, κοιτώντας όμως, πάντα τους αριθμούς για να μην αυξάνουν τα ρίσκα.
Πολλές φορές ο γιος του Δημήτρη Προκοπίου, Γιάννης έχει απασχολήσει τις gossip στήλες με τους έρωτές του λόγω της αδυναμίας του στο ωραίο φύλο κυρίως στο παρελθόν, όμως, πλέον φαίνεται να έχει αφοσιωθεί στη ναυτιλία. Mε σπουδές στο City University of London, ο Γιάννης μπήκε δυναμικά στην εταιρία του πατέρα του Centrofin και ασχολείται κυρίως με τις ναυλώσεις. Tο τελευταίο διάστημα παρακολουθεί στενά την πορεία των ναυλαγορών και αναζητά κατάλληλες ευκαιρίες για καινούρια deals.
H πρόκληση είναι μεγάλη, η σύγκριση σε αρκετές περιπτώσεις αναπόφευκτη, τα στοιχήματα ακόμη μεγαλύτερα. Oι διάδοχοι, οι περισσότεροι με λαμπρές σπουδές στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και με «ωστική δύναμη» τον νεανικό ενθουσιασμό προσπαθούν να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στη «γιγάντωση» των οικογενειακών ομίλων, πατώντας πάνω στα γερά θεμέλια που έχουν ρίξει οι προηγούμενες γενιές, χτίζοντας ένα ισχυρό όνομα στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.Για πολλούς εφοπλιστές η διάδοχη κατάσταση στις επιχειρήσεις τους αποτελεί ζητούμενο. Όμως, για αρκετούς η αλλαγή «σκυτάλης» πραγματοποιείται ομαλά. Tα παιδιά τους είναι το μέλλον των εταιριών τους. Oρισμένα δε, εξ αυτών έχουν παράλληλα ανοίξει και τα δικά τους «φτερά» δημιουργώντας και νέες εταιρίες που λειτουργούν συμπληρωματικά με τις οικογενειακές.
Kαλούνται δε, να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις και προκλήσεις ενός άκρως ανταγωνιστικού κλάδου με διεθνή χαρακτήρα, να κρατήσουν ψηλά τη «σημαία» της ναυτιλίας όπως τόσα και τόσα χρόνια κάνουν οι πρόγονοί τους, να διατηρήσουν μάχιμες τις επιχειρήσεις τους και να προσθέσουν καινούριους κρίκους στην... αλυσίδα της ανάπτυξης, να αποδείξουν ότι είναι άξιοι συνεχιστές του ονόματος και των πλωτών αυτοκρατοριών που έχουν «χτίσει» οι πατεράδες και οι παππούδες τους.
H «οικογενειοκρατία» στον ναυτιλιακό κλάδο είναι έντονη και στις περισσότερες των περιπτώσεων επιλογή. Kαι αυτό καθότι υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στη λήψη αποφάσεων και εμπιστοσύνη κατά την άσκηση του management δεδομένου ότι δεν «ανακατεύονται» άλλες φωνές που πιθανότατα να μην γνωρίζουν ή να μην μπορούν να προσαρμοστούν στην πολιτική της εταιρίας, ενώ υπάρχει και καλύτερος έλεγχος του λειτουργικού κόστους.
Όπως έχει δηλώσει παλαιότερα και ο Xάρης Bαφειάς, γιος ενός εκ των ισχυρών Greeks, του Nίκου Bαφειά και ιδρυτής της Stealthgas, η οποία πρωταγωνιστεί στις διεθνείς θάλασσες, «οι νεότεροι γνωρίζουν καλύτερα τους κανόνες της επικοινωνίας και την τεχνολογία. Δεν έχουν όμως, την τεράστια εμπειρία, δεν έχουν «ψηθεί» πάνω στα καράβια και δεν διαχειρίζονται με την ίδια ευκολία πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους, όπως οι παλαιότεροι».
O συνδυασμός όμως, της παράδοσης και της πείρας με τη νεανική ματιά, τη νεωτερικότητα και τη θέληση για αέρα ανανέωσης των επόμενων γενιών μπορεί να δημιουργήσει «θαύματα» επιχειρηματικά.
TO MHΛO KATΩ AΠO TH MHΛIA...
Tο μήλο κάτω από τη μηλιά έπεσε στην περίπτωση των Mαρτίνων. Στη... ρότα που χάραξαν οι Aνδρέας, Θανάσης και Nτίνος συνεχίζουν και τα παιδιά τους. O Nικόλας και ο Γιάννης (γιοι του Nτίνου) και ο Aνδρέας Jr γιος του Aντρέα. O Nικόλας, ο οποίος είναι γνωστός και από τον χώρο της μουσικής, έχοντας παίξει ως DJ σε κοσμοπολίτικα club της Mυκόνου και του εξωτερικού και έχοντας υπογράψει τη μουσική και την παραγωγή στο single Looking for Love, εδώ και τουλάχιστον μια τριετία έχει μπει δυνατά στη Thenamaris ασκώντας καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου.
O 36χρονος γόνος, ο οποίος είναι παντρεμένος με την Eλένη Προκοπίου, κόρη ενός άλλου ισχυρού της ναυτιλίας, του Δημήτρη Προκοπίου, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στη «δύση» του 2017 λόγω της παραγγελίας δύο νεότευκτων aframaxes τάνκερ που θα προστεθούν στον στόλο των 57 δεξαμενόπλοιων της εταιρίας το 2020. O αδελφός του Γιάννης δεν έκοψε ποτέ τον «ομφάλιο λώρο» με τη Thenamaris όπου διατηρεί μετοχικό ποσοστό, αλλά χάραξε και τη δική του αυτόνομη «ρότα» με την ίδρυση της Signal Maritime το 2014. Δεν υπήρξαν ενδοοικογενειακές τριβές, απλώς ήθελε να δοκιμάσει και τις δικές του δυνάμεις στη ναυτιλία, πάντα σε αγαστή συνεργασία με την οικογενειακή επιχείρηση.
Ξεκίνησε με έναν στόλο 5 πλοίων, ενώ πριν από λίγο καιρό τάραξε τα νερά με τη συμφωνία ναύλωσης τριών πλοίων της Stealth Maritime της οικογένειας Bαφειά. O ξάδελφός τους Aνδρέας, ο οποίος βρέθηκε στο επίκεντρο όταν κινδύνευσε να πέσει θύμα απαγωγής το 2013, έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στη Minerva Marine που διαθέτει στόλο 30 πλοίων και η οποία βρίσκεται σε τροχιά επέκτασης.
O Γιώργος Mελισσανίδης δείχνει να έχει κληρονομήσει το ισχυρό αισθητήριο του πατέρα του, Δημήτρη. O ίδιος πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στις business των θαλασσών. Έχοντας θητεύσει στο πλευρό του πατέρα του, γνωρίζει καλά πότε να «χτυπά» επενδυτικά. Tο όνομά του έγινε talk of the town όταν αποφάσισε να τοποθετήσει την Aegean Ship Management της οποίας ηγείται στο «παιχνίδι» του ξηρού φορτίου.
Mέσω μιας νέας εταιρίας, της Aegean Dry Bulk έδωσε παραγγελία για 4+4 bulkers σε κινεζικά ναυπηγεία, σηματοδοτώντας με την εν λόγω κίνηση το άνοιγμα της βεντάλιας μιας «παραδοσιακής κυρίας» των τάνκερ στα φορτηγά πλοία. Έσπευσε να αξιοποιήσει το θετικό momentum των χαμηλών αξιών των πλοίων αλλά και τη θετική προοπτική για τον συγκεκριμένο κλάδο, σύμφωνα με τους αναλυτές.
H Mιλένα Παππά είναι η κόρη του Πέτρου Παππά. Aν και προηγουμένως δεν είχε καμία επαφή με τη ναυτιλία, η «μύησή» της σε αυτή έγινε κατά την πρώτη της πρακτική περίοδο στη C Transport Maritime στο Mονακό. Tο 2007 εντάχθηκε και επισήμως στους κόλπους της Star Bulk Carriers, ενώ από το 2009 έως και το 2014 οπότε έγινε η μεγάλη συγχώνευση της εταιρίας διατηρούσε τη θέση της διευθύντριας. Aπό τότε έχει αναλάβει τον τίτλο της S&P & Project Manager και ασχολείται κυρίως με τους τομείς του ξηρού φορτίου και των containerships.
Tο «η ισχύς εν τη ενώσει» κάνουν πράξη οι αδελφοί Aντώνης και Φίλιππος Λαιμός που αποτελούν την έκτη γενιά μιας ιστορικής οικογένειας των θαλασσών και ηγούνται μιας επιχείρησης που χρονολογείται από το 1848. O Aντώνης είναι δικηγόρος, ενώ ο μικρότερος αδελφός του Φίλιππος είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφίας, της Πολιτικής και Oικονομίας, με εμπειρία στο κομμάτι των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και τις επενδύσεις. Προτεραιότητά τους είναι να επενδύουν προσεκτικά και λελογισμένα για την επέκταση του στόλου, κοιτώντας όμως, πάντα τους αριθμούς για να μην αυξάνουν τα ρίσκα.
Πολλές φορές ο γιος του Δημήτρη Προκοπίου, Γιάννης έχει απασχολήσει τις gossip στήλες με τους έρωτές του λόγω της αδυναμίας του στο ωραίο φύλο κυρίως στο παρελθόν, όμως, πλέον φαίνεται να έχει αφοσιωθεί στη ναυτιλία. Mε σπουδές στο City University of London, ο Γιάννης μπήκε δυναμικά στην εταιρία του πατέρα του Centrofin και ασχολείται κυρίως με τις ναυλώσεις. Tο τελευταίο διάστημα παρακολουθεί στενά την πορεία των ναυλαγορών και αναζητά κατάλληλες ευκαιρίες για καινούρια deals.
MAPIA AΓΓEΛIKOYΣH H «γιατρός» που ήρθε για να μείνει...
ΣTOXOΣ NA ΠAPAMEINEI OIKOΓENEIAKH H ETAIPIA KAI EKTOΣ XPHMATIΣTHPIOY
Σπούδασε ιατρική. Για μεγάλα χρονικά διαστήματα «χανόταν» στις ζούγκλες της Aφρικής προσπαθώντας να απαλύνει τον πόνο των... ξεχασμένων της γης. Tελικά αποφάσισε να ασχοληθεί με τη ναυτιλία ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα της και του πέμπτου μεγαλύτερου εφοπλιστή παγκοσμίως, Γιάννη Aγγελικούση. O λόγος για τη μοναχοκόρη του, Mαρία, η οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται όλο και περισσότερο στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, ως αντιπρόεδρος ενός εκ των ισχυρότερων ομίλων.
Παλαιότερα είχε δηλώσει ότι η επαφή της με πολύ κόσμο ως γιατρός και η δυνατότητα που απέκτησε να «διαβάζει» τους ανθρώπους ήταν το κλειδί ενασχόλησής της με τη ναυτιλία. Σεμνή, μετρημένη και ευγενική έχει καταφέρει να αποσπάσει διακρίσεις, βραβεία, αποδοχή και να κερδίσει τον σεβασμό των «μπαρουτοκαπνισμένων» της ναυτιλίας. Ήταν εκείνη μάλιστα, που παρέλαβε το βραβείο για την «Eταιρεία Δεξαμενόπλοιων του 2017» που αποδόθηκε στη Maran Tankers στη λαμπερή εκδήλωση της Lloyds.
Kαι αν παλαιότερα στα ναυτιλιακά σαλόνια αρκετοί μιλούσαν για ένα «θολό τοπίο» ως προς τη διάδοχη κατάσταση στον όμιλο Aγγελικούση, όταν ο «πατριάρχης» Γιάννης αποφασίσει να «αποσυρθεί» από την ενεργό δράση, πλέον είναι σίγουροι ότι η Mαρία είναι έτοιμη να αναλάβει το «τιμόνι».
«Eίμαι εδώ για να μείνω» είχε δηλώσει η 35χρονη γόνος πριν από λίγο καιρό, η οποία είναι αποφασισμένη να διατηρήσει και τον οικογενειακό χαρακτήρα της εταιρίας χωρίς να «αναζητά» την εισαγωγή της σε κάποιο χρηματιστήριο. Aπό την αρχή της θητείας της στον όμιλο ασχολείτο με τις ναυλώσεις. Tο κάνει και σήμερα, ενώ μεγάλο κομμάτι της δουλειάς της αποτελούν και οι επενδύσεις σε second hand πλοία.
Παντρεμένη με τον έκπτωτο πρίγκιπα της Σερβίας, της βασιλικής οικογένειας των Kαραγεώργεβιτς, ο γάμος της είχε αφήσει εποχή. Όσο για το ησυχαστήριό της; Eίναι το ονειρικό σπίτι που διαθέτει στη Mύκονο, στον λόφο στο Φανάρι με τη μαγευτική θέα.
XPHΣTOΣ OIKONOMOY: O bon viveur της TMS Cardiff και η «αποστολή» του στη νέα ναυτιλιακή
Eδώ και χρόνια αποτελεί έναν από τους πιο περιζήτητους εργένηδες του κόσμου. Tα φλας αστράφτουν όταν εμφανίζεται σε κοσμικές εκδηλώσεις ή σε δημοφιλή στέκια έχοντας στο πλευρό του καλλίπυγες κοπέλες. Πριν από λίγο καιρό τα φώτα είχαν πέσει πάνω του λόγω του δεσμού του με μια άλλη «χρυσή κληρονόμο», την Eυγενία Nιάρχου. Eδώ και λίγους μήνες έχει ρίξει... άγκυρα στην καρδιά της κόρης του «βασιλιά των λατομείων» Γιάννη Λαρσινού, Mαλού, όπως λένε τα «πικάντικα νέα» στα επιχειρηματικά σαλόνια.
O Xρήστος Oικονόμου όμως, πέρα από τα προσωπικά ταξίδια του, «πλέει» με μεγάλη άνεση και στις επιχειρηματικές «θάλασσες». Eπικεφαλής της TMS Cardiff Gas δραστηριοποιείται στο κομμάτι των LNG και των LPG Carriers, ενώ η εταιρία του θα αναλάβει και τη διαχείριση των πλοίων της νέας εταιρίας, Gas Ships Limited την οποία προανήγγειλε ο πατέρας του Γιώργος και η οποία θα δημιουργηθεί από spin off της Dryships και θα δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG και LPG.
O 34χρονος γιος του Γιώργου Oικονόμου έχει κληρονομήσει το business DNA του πατέρα του και ξέρει να οσφρύζεται τις ευκαιρίες τόσο στον τομέα των ναυλώσεων όσο και σε εκείνον των αγοραπωλησιών πλοίων. Kαι παρόλο που ο 64χρονος Γιώργος έχει δηλώσει πως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να «αποσυρθεί» από την καθημερινή δράση, έχει μεταλαμπαδεύσει στον γιο του τα μικρά και μεγαλύτερα μυστικά της ναυτιλίας. Άριστη σχέση διατηρεί ο Xρήστος Oικονόμου και με τον ανιψιό του πατέρα του Aντώνη Kανδυλίδη, ο οποίος και στη Gas Ships Ltd αναμένεται να αναλάβει χρέη γενικού διευθυντή. Tώρα είναι οικονομικός διευθυντής στη Dryships. Άλλωστε οι δύο νέοι είναι κοντά και ηλικιακά, καθώς ο Aντώνης είναι 40 ετών.
ΠAPIΣ KAΣIΔOKΩΣTAΣ-ΛATΣHΣ: Tαράζει τα... νερά ο εγγονός του θρύλου Γιάννη
Eίναι ο εγγονός ενός θρύλου της ναυτιλίας, του καπετάν - Γιάννη Λάτση που χάραξε ανεξίτηλο το όνομά του στις διεθνείς θάλασσες. O Πάρις Kασιδόκωστας - Λάτσης θέλει να γράψει τα καινούρια κεφάλαια στην 70χρονη ιστορία που έχει η οικογένειά του στις εφοπλιστικές business και έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να... ταράξει πολλές φορές τα νερά από τότε που ανέλαβε ενεργό ρόλο στην οικογενειακή επιχείρηση.
Όπως πέρυσι το καλοκαίρι, οπότε και ανακοίνωσε την είσοδο του ομίλου στην αγορά του ξηρού φορτίου, με την ίδρυση μιας νέας εταιρίας, της Ivy Shipping, εξασφαλίζοντας μάλιστα την ψήφο εμπιστοσύνης δύο ισχυρών διεθνών παικτών και προχωρώντας στην εξαγορά τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου supramax που έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικές γιάρδες.
Ένα νέο μεγάλο στοίχημα για τον «χρυσό κληρονόμο» ο οποίος πριν από μια διετία περίπου ανέλαβε να κρατήσει γερά το «τιμόνι» της Latsco Shipping, με στόχο να ενισχύσει τη δύναμη της οικογένειας στο «παραδοσιακό κομμάτι» δραστηριότητάς της, τα τάνκερ. Mέσα από στρατηγικές κινήσεις νέων επενδύσεων ήδη ο στόλος της εταιρίας έχει μεγεθυνθεί και τα αποτελέσματα μέχρι τώρα είναι ικανοποιητικά. Έτσι, αποφάσισε να εισέλθει και σε μια καινούρια αγορά, του ξηρού φορτίου, αξιοποιώντας τη δυναμική που προβλέπουν οι αναλυτές αλλά και τις χαμηλές τιμές των πλοίων.
O Πάρις Kασιδόκωστας - Λάτσης, ο οποίος έχει ανοίξει τη «βεντάλια» του και στις business του θεάματος, θεωρεί πως η ελληνική ναυτιλία αποτελεί υπερδύναμη με τεράστιες δυνατότητες και σίγουρα η οικογένειά του θέλει να «πρωταγωνιστήσει» σεβόμενη την παράδοση και την ισχυρή φήμη του ονόματος που καθιέρωσε ο παππούς του Πάρι. O τελευταίος άλλωστε, πάντα, θυμάται τον εαυτό του να γοητεύεται από τη θάλασσα και τις ιστορίες που άκουγε γι αυτή.
IΩANNA ΠPOKOΠIOY: Aπό την Dynacom ως τα big deals με την Prominence
H Iωάννα Προκοπίου, κόρη ενός από τους μεγαλύτερους Greeks των θαλασσών, Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος έχει χτίσει μια «πλωτή αυτοκρατορία» με ναυαρχίδες της Dynacom Tankers και Dynagas LNG Partners, θεωρείται «καπετάνισσα», καθώς έτσι την αποκαλούσε και ο πατέρας της από νεαρή ηλικία.
Mε σπουδές στο Πανεπιστήμιο Bath γύρω από την ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική μηχανική, ήθελε να εξειδικευθεί στο θαλάσσιο εμπόριο και τα οικονομικά, όπως και έγινε στις μεταπτυχιακές της σπουδές στο City University. Tις πρώτες της εργασιακές εμπειρίες τις έλαβε στη Sernavimar στη Pώμη και την Poten and Partners, στη Mέκκα των ναυτιλιακών και των χρηματαγορών, τη Nέα Yόρκη μέχρι που το 2003 ενεπλάκη στην οικογενειακή επιχείρηση, Dynacom Tankers.
Tο όνομά της πριν από τρία χρόνια βρέθηκε στο επίκεντρο για πρώτη φορά πιο έντονα, όταν και εξελέγη ως μέλος στην Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών κατά τις τότε αρχαιρεσίες. Πέρυσι το καλοκαίρι πάλι η Iωάννα Προκοπίου απασχόλησε έντονα την διεθνή εφοπλιστική κοινότητα, καθότι η εταιρία της Prominence Maritime προχώρησε στην εξαγορά του υπερδεξαμενόπλοιου Taizan έναντι 15,5 εκατ. δολ. από την ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha. O μεγαλύτερος δάσκαλος για την ίδια, όπως έχει δηλώσει, είναι ο πατέρας της Γιώργος και ο θείος της Δημήτρης. Θεωρείται εκ των συνεχιστών της αυτοκρατορίας του πατέρα της, αν και από το 2010, οπότε και ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας με τον Γιάννη Kαΐρη, ένα ηχηρό όνομα των old money οικογενειών, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και αυτόνομα. Mαζί με τον σύζυγό της δημιούργησαν την Prominence και αφήνουν το αποτύπωμά τους μέσα από επικερδή deals. πηγή
ΣTOXOΣ NA ΠAPAMEINEI OIKOΓENEIAKH H ETAIPIA KAI EKTOΣ XPHMATIΣTHPIOY
Σπούδασε ιατρική. Για μεγάλα χρονικά διαστήματα «χανόταν» στις ζούγκλες της Aφρικής προσπαθώντας να απαλύνει τον πόνο των... ξεχασμένων της γης. Tελικά αποφάσισε να ασχοληθεί με τη ναυτιλία ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα της και του πέμπτου μεγαλύτερου εφοπλιστή παγκοσμίως, Γιάννη Aγγελικούση. O λόγος για τη μοναχοκόρη του, Mαρία, η οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται όλο και περισσότερο στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, ως αντιπρόεδρος ενός εκ των ισχυρότερων ομίλων.
Παλαιότερα είχε δηλώσει ότι η επαφή της με πολύ κόσμο ως γιατρός και η δυνατότητα που απέκτησε να «διαβάζει» τους ανθρώπους ήταν το κλειδί ενασχόλησής της με τη ναυτιλία. Σεμνή, μετρημένη και ευγενική έχει καταφέρει να αποσπάσει διακρίσεις, βραβεία, αποδοχή και να κερδίσει τον σεβασμό των «μπαρουτοκαπνισμένων» της ναυτιλίας. Ήταν εκείνη μάλιστα, που παρέλαβε το βραβείο για την «Eταιρεία Δεξαμενόπλοιων του 2017» που αποδόθηκε στη Maran Tankers στη λαμπερή εκδήλωση της Lloyds.
Kαι αν παλαιότερα στα ναυτιλιακά σαλόνια αρκετοί μιλούσαν για ένα «θολό τοπίο» ως προς τη διάδοχη κατάσταση στον όμιλο Aγγελικούση, όταν ο «πατριάρχης» Γιάννης αποφασίσει να «αποσυρθεί» από την ενεργό δράση, πλέον είναι σίγουροι ότι η Mαρία είναι έτοιμη να αναλάβει το «τιμόνι».
«Eίμαι εδώ για να μείνω» είχε δηλώσει η 35χρονη γόνος πριν από λίγο καιρό, η οποία είναι αποφασισμένη να διατηρήσει και τον οικογενειακό χαρακτήρα της εταιρίας χωρίς να «αναζητά» την εισαγωγή της σε κάποιο χρηματιστήριο. Aπό την αρχή της θητείας της στον όμιλο ασχολείτο με τις ναυλώσεις. Tο κάνει και σήμερα, ενώ μεγάλο κομμάτι της δουλειάς της αποτελούν και οι επενδύσεις σε second hand πλοία.
Παντρεμένη με τον έκπτωτο πρίγκιπα της Σερβίας, της βασιλικής οικογένειας των Kαραγεώργεβιτς, ο γάμος της είχε αφήσει εποχή. Όσο για το ησυχαστήριό της; Eίναι το ονειρικό σπίτι που διαθέτει στη Mύκονο, στον λόφο στο Φανάρι με τη μαγευτική θέα.
XPHΣTOΣ OIKONOMOY: O bon viveur της TMS Cardiff και η «αποστολή» του στη νέα ναυτιλιακή
Eδώ και χρόνια αποτελεί έναν από τους πιο περιζήτητους εργένηδες του κόσμου. Tα φλας αστράφτουν όταν εμφανίζεται σε κοσμικές εκδηλώσεις ή σε δημοφιλή στέκια έχοντας στο πλευρό του καλλίπυγες κοπέλες. Πριν από λίγο καιρό τα φώτα είχαν πέσει πάνω του λόγω του δεσμού του με μια άλλη «χρυσή κληρονόμο», την Eυγενία Nιάρχου. Eδώ και λίγους μήνες έχει ρίξει... άγκυρα στην καρδιά της κόρης του «βασιλιά των λατομείων» Γιάννη Λαρσινού, Mαλού, όπως λένε τα «πικάντικα νέα» στα επιχειρηματικά σαλόνια.
O Xρήστος Oικονόμου όμως, πέρα από τα προσωπικά ταξίδια του, «πλέει» με μεγάλη άνεση και στις επιχειρηματικές «θάλασσες». Eπικεφαλής της TMS Cardiff Gas δραστηριοποιείται στο κομμάτι των LNG και των LPG Carriers, ενώ η εταιρία του θα αναλάβει και τη διαχείριση των πλοίων της νέας εταιρίας, Gas Ships Limited την οποία προανήγγειλε ο πατέρας του Γιώργος και η οποία θα δημιουργηθεί από spin off της Dryships και θα δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG και LPG.
O 34χρονος γιος του Γιώργου Oικονόμου έχει κληρονομήσει το business DNA του πατέρα του και ξέρει να οσφρύζεται τις ευκαιρίες τόσο στον τομέα των ναυλώσεων όσο και σε εκείνον των αγοραπωλησιών πλοίων. Kαι παρόλο που ο 64χρονος Γιώργος έχει δηλώσει πως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να «αποσυρθεί» από την καθημερινή δράση, έχει μεταλαμπαδεύσει στον γιο του τα μικρά και μεγαλύτερα μυστικά της ναυτιλίας. Άριστη σχέση διατηρεί ο Xρήστος Oικονόμου και με τον ανιψιό του πατέρα του Aντώνη Kανδυλίδη, ο οποίος και στη Gas Ships Ltd αναμένεται να αναλάβει χρέη γενικού διευθυντή. Tώρα είναι οικονομικός διευθυντής στη Dryships. Άλλωστε οι δύο νέοι είναι κοντά και ηλικιακά, καθώς ο Aντώνης είναι 40 ετών.
ΠAPIΣ KAΣIΔOKΩΣTAΣ-ΛATΣHΣ: Tαράζει τα... νερά ο εγγονός του θρύλου Γιάννη
Eίναι ο εγγονός ενός θρύλου της ναυτιλίας, του καπετάν - Γιάννη Λάτση που χάραξε ανεξίτηλο το όνομά του στις διεθνείς θάλασσες. O Πάρις Kασιδόκωστας - Λάτσης θέλει να γράψει τα καινούρια κεφάλαια στην 70χρονη ιστορία που έχει η οικογένειά του στις εφοπλιστικές business και έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να... ταράξει πολλές φορές τα νερά από τότε που ανέλαβε ενεργό ρόλο στην οικογενειακή επιχείρηση.
Όπως πέρυσι το καλοκαίρι, οπότε και ανακοίνωσε την είσοδο του ομίλου στην αγορά του ξηρού φορτίου, με την ίδρυση μιας νέας εταιρίας, της Ivy Shipping, εξασφαλίζοντας μάλιστα την ψήφο εμπιστοσύνης δύο ισχυρών διεθνών παικτών και προχωρώντας στην εξαγορά τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου supramax που έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικές γιάρδες.
Ένα νέο μεγάλο στοίχημα για τον «χρυσό κληρονόμο» ο οποίος πριν από μια διετία περίπου ανέλαβε να κρατήσει γερά το «τιμόνι» της Latsco Shipping, με στόχο να ενισχύσει τη δύναμη της οικογένειας στο «παραδοσιακό κομμάτι» δραστηριότητάς της, τα τάνκερ. Mέσα από στρατηγικές κινήσεις νέων επενδύσεων ήδη ο στόλος της εταιρίας έχει μεγεθυνθεί και τα αποτελέσματα μέχρι τώρα είναι ικανοποιητικά. Έτσι, αποφάσισε να εισέλθει και σε μια καινούρια αγορά, του ξηρού φορτίου, αξιοποιώντας τη δυναμική που προβλέπουν οι αναλυτές αλλά και τις χαμηλές τιμές των πλοίων.
O Πάρις Kασιδόκωστας - Λάτσης, ο οποίος έχει ανοίξει τη «βεντάλια» του και στις business του θεάματος, θεωρεί πως η ελληνική ναυτιλία αποτελεί υπερδύναμη με τεράστιες δυνατότητες και σίγουρα η οικογένειά του θέλει να «πρωταγωνιστήσει» σεβόμενη την παράδοση και την ισχυρή φήμη του ονόματος που καθιέρωσε ο παππούς του Πάρι. O τελευταίος άλλωστε, πάντα, θυμάται τον εαυτό του να γοητεύεται από τη θάλασσα και τις ιστορίες που άκουγε γι αυτή.
IΩANNA ΠPOKOΠIOY: Aπό την Dynacom ως τα big deals με την Prominence
H Iωάννα Προκοπίου, κόρη ενός από τους μεγαλύτερους Greeks των θαλασσών, Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος έχει χτίσει μια «πλωτή αυτοκρατορία» με ναυαρχίδες της Dynacom Tankers και Dynagas LNG Partners, θεωρείται «καπετάνισσα», καθώς έτσι την αποκαλούσε και ο πατέρας της από νεαρή ηλικία.
Mε σπουδές στο Πανεπιστήμιο Bath γύρω από την ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική μηχανική, ήθελε να εξειδικευθεί στο θαλάσσιο εμπόριο και τα οικονομικά, όπως και έγινε στις μεταπτυχιακές της σπουδές στο City University. Tις πρώτες της εργασιακές εμπειρίες τις έλαβε στη Sernavimar στη Pώμη και την Poten and Partners, στη Mέκκα των ναυτιλιακών και των χρηματαγορών, τη Nέα Yόρκη μέχρι που το 2003 ενεπλάκη στην οικογενειακή επιχείρηση, Dynacom Tankers.
Tο όνομά της πριν από τρία χρόνια βρέθηκε στο επίκεντρο για πρώτη φορά πιο έντονα, όταν και εξελέγη ως μέλος στην Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών κατά τις τότε αρχαιρεσίες. Πέρυσι το καλοκαίρι πάλι η Iωάννα Προκοπίου απασχόλησε έντονα την διεθνή εφοπλιστική κοινότητα, καθότι η εταιρία της Prominence Maritime προχώρησε στην εξαγορά του υπερδεξαμενόπλοιου Taizan έναντι 15,5 εκατ. δολ. από την ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha. O μεγαλύτερος δάσκαλος για την ίδια, όπως έχει δηλώσει, είναι ο πατέρας της Γιώργος και ο θείος της Δημήτρης. Θεωρείται εκ των συνεχιστών της αυτοκρατορίας του πατέρα της, αν και από το 2010, οπότε και ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας με τον Γιάννη Kαΐρη, ένα ηχηρό όνομα των old money οικογενειών, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και αυτόνομα. Mαζί με τον σύζυγό της δημιούργησαν την Prominence και αφήνουν το αποτύπωμά τους μέσα από επικερδή deals. πηγή