Αυξητικές τάσεις και ωριμότητα στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου B-C, καταγράφει η έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C στην Ελλάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Οκτώβριος-Νοέμβριος 2015 και συμμετείχαν 1200 Έλληνες online αγοραστές. Τα αναλυτικά αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στο 11th eBusiness Forum, που συνδιοργανώνουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και το Εργαστήριο ELTRUN του ΟΠΑ, με την υποστήριξη του GRECA.
Όσον αφορά τους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά, το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%. Επίσης, στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet περιλαμβάνονται δύο υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις online αγορές: Έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014, λόγω, κυρίως, των capital controls. Στην έρευνα παρουσιάζονται οι κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών που αγοράσθηκαν online το πρώτο εννεάμηνο του 2015. Οι πρώτες δέκα κατηγορίες, με βάση τα ποσοστά των αγοραστών, παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες σε σχέση με το 2014. Κυριαρχούν και πάλι στις δύο πρώτες θέσεις οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και εξοπλισμός Η/Υ ανέβηκαν από την τέταρτη στην τρίτη θέση.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C το 2015, σε σχέση με το 2014, είναι εμφανής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: Υπάρχει μια συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών που αγοράσθηκαν online. Για το 25% των online αγοραστών οι αγορές, μέσω internet, αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω απο το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014, αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών. Οι αγορές από ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών τους από το 60% που ήταν το 2014. Η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατα 10% σε σχέση με το 2014. Το 43% αναφέρει ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% επισημαίνει το αντίθετο. Διαμορφώνεται πλέον μια ξεκάθαρη πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά, αφού το 33% των offline αγορών το κάνουν, αφού κάνουν αναζήτηση στο internet, ενώ το 16% των online αγορών το κάνουν, αφού επισκεφθούν φυσικά καταστήματα.
'Αλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας περιλαμβάνουν είναι τα εξής: Οι τρεις κύριοι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών σχετίζονται με τιμές/προσφορές, αφού αναφέρθηκαν στις πρώτες θέσεις η εύρεση καλύτερων τιμών (66%), η άμεση σύγκριση προϊόντων/τιμών (53% από 39% το 2014), η εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).
Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη τους και τους κερδίζουν ως πελάτες καλύπτουν πλέον ένα ευρύ φάσμα και είναι: Ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%), χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση site (37%), ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), καλές κριτικές σε sites/blogs (32%) στις τρεις πρώτες θεσεις. Οι κύριες πηγές πληροφόρηση, πριν αγοράσουν online, είναι πλέον τα ψηφιακά κανάλια με τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72% από 63% το 2014), τα websites των εταιρειών (62%) και τα review pages (52%). Χρησιμοποιούν ευρέως τα social media, αφού το 41% κάνει like σε κάποια μάρκα προϊόντος, αλλά η επίδρασή τους στην αγοραστική συμπεριφορά είναι ακόμη περιορισμένη, αφού μόνο το 23% είναι πιθανόν να αγοράσει ένα προϊόν που ακολουθεί στα social media. Αρχίζει να εμφανίζεται ξεκάθαρα η τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για τη διευκόλυνση των αγορών του, ενώ το 11% κάνει download applications που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων. Παραμένει το πρόβλημα με τη μεταφορά προϊόντων που παραγγέλνουν online, αφού το 19% σημειώνει ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως μεγάλο ποσό σε σχέση με την αξία του προϊόντος, αλλά σε μικρότερη έκταση, αφού το αντίστοιχο ποσοστό το 2014 ήταν 24%.
Πηγή: www.defencenet.gr |//via:newsone.gr
Όσον αφορά τους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά, το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%. Επίσης, στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet περιλαμβάνονται δύο υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις online αγορές: Έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014, λόγω, κυρίως, των capital controls. Στην έρευνα παρουσιάζονται οι κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών που αγοράσθηκαν online το πρώτο εννεάμηνο του 2015. Οι πρώτες δέκα κατηγορίες, με βάση τα ποσοστά των αγοραστών, παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες σε σχέση με το 2014. Κυριαρχούν και πάλι στις δύο πρώτες θέσεις οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και εξοπλισμός Η/Υ ανέβηκαν από την τέταρτη στην τρίτη θέση.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C το 2015, σε σχέση με το 2014, είναι εμφανής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: Υπάρχει μια συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών που αγοράσθηκαν online. Για το 25% των online αγοραστών οι αγορές, μέσω internet, αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω απο το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014, αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών. Οι αγορές από ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών τους από το 60% που ήταν το 2014. Η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατα 10% σε σχέση με το 2014. Το 43% αναφέρει ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% επισημαίνει το αντίθετο. Διαμορφώνεται πλέον μια ξεκάθαρη πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά, αφού το 33% των offline αγορών το κάνουν, αφού κάνουν αναζήτηση στο internet, ενώ το 16% των online αγορών το κάνουν, αφού επισκεφθούν φυσικά καταστήματα.
'Αλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας περιλαμβάνουν είναι τα εξής: Οι τρεις κύριοι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών σχετίζονται με τιμές/προσφορές, αφού αναφέρθηκαν στις πρώτες θέσεις η εύρεση καλύτερων τιμών (66%), η άμεση σύγκριση προϊόντων/τιμών (53% από 39% το 2014), η εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).
Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη τους και τους κερδίζουν ως πελάτες καλύπτουν πλέον ένα ευρύ φάσμα και είναι: Ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%), χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση site (37%), ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), καλές κριτικές σε sites/blogs (32%) στις τρεις πρώτες θεσεις. Οι κύριες πηγές πληροφόρηση, πριν αγοράσουν online, είναι πλέον τα ψηφιακά κανάλια με τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72% από 63% το 2014), τα websites των εταιρειών (62%) και τα review pages (52%). Χρησιμοποιούν ευρέως τα social media, αφού το 41% κάνει like σε κάποια μάρκα προϊόντος, αλλά η επίδρασή τους στην αγοραστική συμπεριφορά είναι ακόμη περιορισμένη, αφού μόνο το 23% είναι πιθανόν να αγοράσει ένα προϊόν που ακολουθεί στα social media. Αρχίζει να εμφανίζεται ξεκάθαρα η τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για τη διευκόλυνση των αγορών του, ενώ το 11% κάνει download applications που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων. Παραμένει το πρόβλημα με τη μεταφορά προϊόντων που παραγγέλνουν online, αφού το 19% σημειώνει ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως μεγάλο ποσό σε σχέση με την αξία του προϊόντος, αλλά σε μικρότερη έκταση, αφού το αντίστοιχο ποσοστό το 2014 ήταν 24%.
Πηγή: www.defencenet.gr |//via:newsone.gr