Πολλά νέα δεδομένα έχουν δημιουργηθεί από τις 26 Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία τα ΚΤΕΟ της χώρας μας, Δημόσια και Ιδιωτικά, έχουν αποκτήσει πρόσβαση στη βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με το ιστορικό τεχνικού ελέγχου των οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη βάση δεδομένων, υπάρχουν στοιχεία για τα οχήματα που έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο σε Ιδιωτικά ΚΤΕΟ από το 2004, όταν και ξεκίνησε η λειτουργίας τους, ενώ αντίστοιχα για όσα έχουν περάσει από Δημόσια ΚΤΕΟ, υπάρχουν στοιχεία από το 2013, καθώς τα Δημόσια άργησαν να ενταχθούν στο online σύστημα καταγραφής.

Από τις 26 Σεπτεμβρίου, λοιπόν, έχει δημιουργηθεί ένα χάος, καθώς περίπου 2 στα 10 οχήματα που περνούν από ΚΤΕΟ, κυρίως άνω των 5 ετών, διαπιστώνεται με αλλοίωση του χιλιομετρητή. Σε αυτή τη περίπτωση, βάσει του νόμου που έχει τεθεί σε ισχύ από την προηγούμενη κυβέρνηση, επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη, το όχημα “κόβεται” από τον τεχνικό έλεγχο και ο ιδιοκτήτης υποχρεούται εντός 20 ημερών να πάει σε πιστοποιημένο τεχνίτη (αυτοί που φτιάχνουν ταξίμετρα, κοντέρ κ.α.) και να πληρώσει περίπου 50 ευρώ, προκειμένου να προσθέσει χιλιόμετρα και να επιστρέψει για ΚΤΕΟ. Η διάταξη αναφέρει ότι υπάρχει τεκμαρτό νούμερο που πρέπει να προστεθεί, δηλαδή 1.000 χιλιόμετρα για κάθε μήνα, ήτοι 12.000 το χρόνο για τα ΙΧ, 6.000 χλμ. το χρόνο για τις μοτοσικλέτες και 3.000 για τα φορτηγά. Μάλιστα, τα χιλιόμετρα που θα πρέπει να προστεθούν, υπολογίζονται από τον τεχνικό έλεγχο που διαπιστώθηκε η αλλοίωση του χιλιομετρητή.

Ακριβώς σε αυτό το σημείο υπάρχουν δύο παράλογες καταστάσεις. Η πρώτη είναι ότι αν σε ένα αυτοκίνητο διαπιστωθεί ότι η παρανομία έγινε π.χ. πριν από 10 χρόνια, θα δεχθεί επιπρόσθετα 120.000 χλμ. κι αν έχει για παράδειγμα ακόμα 120.000, θα βρεθεί αυτομάτως με 240.000 χλμ.! Το παράλογο έγκειται στο γεγονός, ότι ενώ η αλλοίωση των χιλιομέτρων έγινε μεταξύ δύο τεχνικών ελέγχων (ΚΤΕΟ) και όχι κατ' εξακολούθηση, κάτι που θα έπρεπε να επιφέρει περίπου 24.000 χλμ. “καπέλο”, κάτι που φαίνεται λογικό, αποκτά τώρα χιλιόμετρα που ουσιαστικό καθιστούν εκτός επόμενης αγοράς. Δηλαδή ο τωρινός ιδιοκτήτης είναι πολλαπλά χαμένος, διότι θα πληρώσει τα 50 ευρώ, ώστε να προσθέσει χιλιόμετρα, θα πρέπει -εφόσον θέλει- να κινηθεί ποινικά εναντίων του προηγούμενου ιδιοκτήτη -εφόσον έχει συντελεστεί η πράξη εντός πενταετίας, διότι παραγράφεται- και επιπλέον “παντρεύεται” το όχημα αφού δεν θα μπορεί να το πουλήσει.

Η δεύτερη παράλογη κατάσταση, είναι ότι ο νόμος επιτρέπει σε κάποιον -έστω πιστοποιημένο- να προβεί σε παραποίηση χιλιομετρητή.

Πάντως, εκτός τέτοιας διαδικασίας μένουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που έχουν εισαχθεί τα τελευταία δύο χρόνια, διότι δεν έχουν προλάβει να περάσουν από ΚΤΕΟ κι ενώ γνωρίζουμε ότι υπάρχουν φαινόμενα παραποίησης χιλιομέτρων.

Ενας πρόχειρος υπολογισμός, δεδομένου ότι κάθε δύο χρόνια ελέγχονται περίπου 4,5 εκατ. οχήματα, είναι ότι τα παραποιημένα σε χιλιόμετρα οχήματα ξεπερνούν ίσως το 1 εκατ.

Οι ενώσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, οι οποίες είχαν προτείνει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να λάβει μέτρα για το μείζον ζήτημα, ετοιμάζονται τώρα να επανέλθουν στη νέα ηγεσία του Υπουργείου, με νέα πρόταση και από σοβαρή να υποβαθμιστεί σε δευτερεύουσα η αλλοίωση του χιλιομετρητή, ώστε να μην “κόβεται” το ΙΧ στο ΚΤΕΟ.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας, τονίζει ότι “το μέτρο είναι θετικό διότι δίνει εικόνα και γνώση του οχήματος, ωστόσο δεν πρέπει να τιμωρείται ο ιδιοκτήτης”, να μην ταλαιπωρείται.

news247.gr
 
Top