Στον Τιτανικό τον αγνόησαν αλλά αυτή τη φορά δεν μπορούσε να μην το πάρει σπίτι του

Ο λόγος για τον Λεονάρντο ντι Κάπριο που πήρε το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του και ήταν αναμφίβολα το πρόσωπο της βραδιάς στην 88η τελετή των Όσκαρ. Καλύτερη ταινία το Spotlight,σάρωσε με έξι βραβεία το Mad Max: Fury Road!

Και πως να μην είναι πρόσωπο της βραδιάς ο Λεονάρντο ντι Κάπριο. Τέσσερις φορές είχε προταθεί για Όσκαρ και μέχρι πριν από λίγες ώρες δεν είχε κερδίσει κανένα. Η μεγάλη στιγμή που περίμεναν όλοι και κυρίως ο ίδιος έφτασε όταν η Τζούλιαν Μουρ, νικήτρια του περσινού βραβείου Α’ Γυναικείου Ρόλου, είπε τη μαγική φράση: and the Oscar goes to... Ο 41χρονος ντι Κάπριο για την ταινία The Revenant, όπου ενσάρκωσε τον Χιου Γκλας, κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου και στον ευχαριστήριο λόγο του δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του. Ούτε και την ακτιβιστική του δράση για το περιβάλλον... «Ας μην παίρνουμε τον πλανήτη για δεδομένο. Εγώ δεν παίρνω αυτή τη στιγμή για δεδομένη» είπε.




Η βράβευσή του ήρθε λίγα λεπτά αφού ο σκηνοθέτης του, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου είχε πάρει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Η έκπληξη ήρθε στο τέλος της βραδιάς, όταν το Όσκαρ καλύτερης Ταινίας πήρε το Spotlight (πήρε επίσης και Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου). Δεν συμβαίνει συχνά το Όσκαρ Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας να... μοιράζεται.

Ο Μεξικανός σκηνοθέτης έγινε ο πρώτος που κερδίζει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για δυο συνεχόμενες χρονιές, αφού το είχε... πάρει σπίτι του και πέρυσι για το Birdman. Συνολικά, ο Ιναρίτου έχει κερδίσει τέσσερα Όσκαρ.

Έκπληξη και η νίκη της Μπρι Λάρσον στον Α’ Γυναικείο ρόλο, με τη νεαρή ηθοποιό να κερδίζει την Κέιτ Μπλάνσετ και να παίρνει το βραβείο για την ερμηνεία της στην ταινία The Room.




Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο Spotlight, του Τομ Μακάρθι, μια ταινία για τους δημοσιογράφους που το 2002 είχαν αποκαλύψει το σκάνδαλο συγκάλυψης σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών από ιερείς της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Η έρευνα για την ταινία διήρκεσε χρόνια. Στην εφημερίδα Boston Globe, που έφερε στο φως το πολύκροτο σκάνδαλο, είχε είχε δοθεί βραβείο Πούλιτζερ.



Όσκαρ Β’ Γυναικείου απονεμήθηκε στην Αλίσια Βικάντερ για την ερμηνεία της στον ρόλο της συζύγου ενός διαφυλικού καλλιτέχνη στην ταινία The Danish Girl, με πρωταγωνιστή τον περσινό νικητή Έντι Ρεντμέιν. Είναι το πρώτο Όσκαρ στην καριέρα της 27χρονης Σουηδής. Το Όσκαρ Β’ Ανδρικού κέρδισε ο... "κατάσκοπος" Μαρκ Ράιλανς για το Bridge of Spies του Στίβεν Σπίλμπεργκ, όπου υποδύθηκε έναν Ρώσο πράκτορα που συλλαμβάνεται στις ΗΠΑ και ο Τομ Χανκς αναλαμβάνει την παράδοσή του στους Ρώσους με αντάλλαγμα Αμερικανό φοιτητή που είχε συλληφθεί στο ανατολικό Βερολίνο. Είναι, επίσης, το πρώτο Όσκαρ στην καριέρα του 56χρονος Βρετανού θεατρικός ηθοποιού και συγγραφέα.
Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας κέρδισε η ταινία από την Ουγγαρία "Ο Γιός του Σαούλ" σε σκηνοθεσία του Λάσλο Νέμες, ενώ ο Ένιο Μορικόνε έπρεπε να γράψει μουσική για ταινία του... Ταραντίνο (Hateful Eight) για να κερδίσει Όσκαρ. Καλύτερη ταινία animation ήταν το Inside Out.



Το Όσκαρ καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου πήρε η ταινία The Big Short και καλύτερου ντοκιμαντέρ κέρδισε η ταινία Amy: Το κορίτσι πίσω από το όνομα. 

Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού κέρδισε το «Writing's On The Wall» από την τελευταία ταινία του Τζέιμς Μποντ, Spectre.

Κατώτερος των περιστάσεων ο Κρις Ροκ

Ο κωμικός Κρις Ροκ επελέγη φέτος να είναι ο παρουσιαστής της τελετής απονομής των Όσκαρ αλλά μάλλον αποδείχθηκε κατώτερος των περιστάσεων. Η επιλογή των διοργανωτών να θελήσουν να... ξεπλύνουν την ντροπή για το γεγονός πως κανείς από τους ηθοποιούς δεν ήταν Αφροαμερικανός μάλλον χαντάκωσε και την τελετή και τον ίδιο τον παρουσιαστή.

Γιατί η ατάκα «καλωσήλθατε στην τελετή των Όσκαρ, γνωστή επίσης και ως τελετή απονομής βραβείων για λευκούς (...) αντιλαμβάνεστε πως εάν είχαν υποψηφιότητες και για τους παρουσιαστές, δεν θα έπαιρνα ποτέ αυτή τη δουλειά!» μπορεί να ήταν to the point και να τόνισε την αδικία που έγινε, αλλά η συνέχεια μάλλον κούρασε, αφού επικεντρώθηκε μόνο σε αυτό.

Ο 51χρονος κωμικός δεν έμεινε φυσικά στη σάτιρα. Διερωτήθηκε και γιατί η οργή των μαύρων για την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ δεν είχε εκδηλωθεί τη δεκαετία του 1950 και του 1960. «Επειδή είχαμε αληθινά προβλήματα για τα οποία διαδηλώναμε την εποχή εκείνη», συνέχισε: «Ήμασταν κάπως απασχολημένοι, μας βίαζαν και μας λίντσαραν, και δεν ενδιαφερόμασταν για το ποιος κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας. Αν μόλις κρέμασαν τη γιαγιά σου από ένα δέντρο, είναι λιγάκι δύσκολο να νοιάζεσαι ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ ή καλύτερης ξένης ταινίας».

Το περίεργο είναι ότι όλοι ξέσπασαν σε γέλια όταν ο παρουσιαστής της τελετής είπε πως το κομμάτι της τελετής που συνήθως αφιερώνεται «στη μνήμη» κάποιου σπουδαίου ανθρώπου της έβδομης τέχνης φέτος θα αφορά «τους μαύρους που πυροβόλησαν αστυνομικοί ενώ πήγαιναν να δουν κάποια ταινία».

Στις εκπλήξεις της βραδιάς και η παρουσία του αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, που κάλεσε το κοινό να πάρει θέση εναντίον των σεξουαλικών επιθέσεων που διαπράττονται στις πανεπιστημιουπόλεις των ΗΠΑ. Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος ζήτησε από το κοινό και από τα εκατομμύρια των τηλεθεατών, να δεσμευτεί ότι θα επεμβαίνει σε καταστάσεις όπου δεν υπάρχει, ή δεν μπορεί να υπάρξει, συναίνεση.
 
Top