Αραγε κατανοούμε οι οδηγοί, την σημασία των ελαστικών για την ασφάλειά μας; Πιθανόν ναι. Γιατί ωστόσο εξακολουθούμε να κυκλοφορούμε με ακατάλληλα ελαστικά; Μήπως ήρθε η ώρα για σοβαρές, ουσιαστικές κυρώσεις στο ζήτημα αυτό;
Τα πράγματα είναι απλά: Οποιοδήποτε αυτοκίνητο, από το πιο απλό supermini πόλης μέχρι και το ισχυρότερο supercar, συνδέεται στο δρόμο μέσω των ελαστικών του. Τα ελαστικά είναι το απόλυτο Α και Ω στην εξασφάλιση της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας του οχήματος. Πόσο κατανοούμε τον ρόλο τους, όμως, τελικά;
Στην Ελλάδα, είναι τεράστιος ο αριθμός αυτοκινήτων που κυκλοφορούν με εντελώς ακατάλληλα-και επικίνδυνα- ελαστικά. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι σκεφτόμαστε πρωτίστως την τσέπη μας, όπως όλα τα φαινόμενα δείχνουν. Για πολλούς οδηγούς, η αλλαγή ελαστικών είναι ένα δυσβάσταχτο έξοδο και έτσι προτιμούν να κυκλοφορούν, όντας επικίνδυνοι για τους ίδιους και τους άλλους.
Αποδεδειγμένα, τα ακατάλληλα ελαστικά επηρεάζουν το φρενάρισμα, δραματικά προς το αρνητικό –μάλιστα, εμείς, πραγματοποιήσαμε εκτενείς μετρήσεις για να το αποδείξουμε. Ακόμη, σε βρεγμένο δρόμο, τα πράγματα γίνονται έως και τρομακτικά, τόσο σε πέδηση όσο και σε κρατήματα. Σε ακραίες περιπτώσεις, το ελαστικό μπορεί να χάσει την πρόσφυση ακόμη και σε μια καθημερινή στροφή, που «την ξέρουμε καλά», στο δρόμο μας προς την δουλειά μας.
Το τραγικό δυστύχημα στην Θήβα –αν και εξαιρετικά πολυδιάστατο- απέδειξε περίτρανα ότι, με ακατάλληλα ελαστικά, ένα αυτοκίνητο είναι φονικό όπλο. Γιατί λοιπόν ανεχόμαστε ακόμη την κυκλοφορία οχημάτων που μπορούν να μας σκοτώσουν; Μήπως πρέπει να ποινικοποηθεί, δραστικά, η χρήση ακατάλληλων ελαστικών;
Μια πρόταση είναι η εξής: Σε κάθε τροχαίο έλεγχο, να ελέγχεται άμεσα η κατάσταση και η ηλικία των ελαστικών κάθε οχήματος, δύο στοιχεία άμεσα προσβάσιμα από οποιονδήποτε. Η μεν ηλικία, από τον αριθμό DOT στο ελαστικό, η δε κατάσταση, πέρα από τα προφανή δείγματα, από τους δείκτες φθοράς που κάθε ελαστικό φέρει. Σε περίπτωση διαπίστωσης ότι το ελαστικό έχει φθαρεί πέραν του ορίου ή είναι ξερό και πολυκαιρισμένο, να επιβάλλεται η ίδια ποινή, που ισχύει για το κόκκινο φανάρι. Τουτέστιν, 700 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος και 9 πόντοι στο Point system.
Εσείς τι πιστεύετε; Μπορεί ένα τέτοιο μέτρο να αναγκάσει τους ασυνείδητους οδηγούς να σκεφτούν περισσότερο, το μείζον θέμα των ελαστικών; Μπορεί να συμβάλλει στην βελτίωση της οδικής πραγματικότητας; Συμφωνείτε ή το θεωρείτε υπερβολικό;
πηγη autotriti.gr
Τα πράγματα είναι απλά: Οποιοδήποτε αυτοκίνητο, από το πιο απλό supermini πόλης μέχρι και το ισχυρότερο supercar, συνδέεται στο δρόμο μέσω των ελαστικών του. Τα ελαστικά είναι το απόλυτο Α και Ω στην εξασφάλιση της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας του οχήματος. Πόσο κατανοούμε τον ρόλο τους, όμως, τελικά;
Στην Ελλάδα, είναι τεράστιος ο αριθμός αυτοκινήτων που κυκλοφορούν με εντελώς ακατάλληλα-και επικίνδυνα- ελαστικά. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι σκεφτόμαστε πρωτίστως την τσέπη μας, όπως όλα τα φαινόμενα δείχνουν. Για πολλούς οδηγούς, η αλλαγή ελαστικών είναι ένα δυσβάσταχτο έξοδο και έτσι προτιμούν να κυκλοφορούν, όντας επικίνδυνοι για τους ίδιους και τους άλλους.
Αποδεδειγμένα, τα ακατάλληλα ελαστικά επηρεάζουν το φρενάρισμα, δραματικά προς το αρνητικό –μάλιστα, εμείς, πραγματοποιήσαμε εκτενείς μετρήσεις για να το αποδείξουμε. Ακόμη, σε βρεγμένο δρόμο, τα πράγματα γίνονται έως και τρομακτικά, τόσο σε πέδηση όσο και σε κρατήματα. Σε ακραίες περιπτώσεις, το ελαστικό μπορεί να χάσει την πρόσφυση ακόμη και σε μια καθημερινή στροφή, που «την ξέρουμε καλά», στο δρόμο μας προς την δουλειά μας.
Το τραγικό δυστύχημα στην Θήβα –αν και εξαιρετικά πολυδιάστατο- απέδειξε περίτρανα ότι, με ακατάλληλα ελαστικά, ένα αυτοκίνητο είναι φονικό όπλο. Γιατί λοιπόν ανεχόμαστε ακόμη την κυκλοφορία οχημάτων που μπορούν να μας σκοτώσουν; Μήπως πρέπει να ποινικοποηθεί, δραστικά, η χρήση ακατάλληλων ελαστικών;
Μια πρόταση είναι η εξής: Σε κάθε τροχαίο έλεγχο, να ελέγχεται άμεσα η κατάσταση και η ηλικία των ελαστικών κάθε οχήματος, δύο στοιχεία άμεσα προσβάσιμα από οποιονδήποτε. Η μεν ηλικία, από τον αριθμό DOT στο ελαστικό, η δε κατάσταση, πέρα από τα προφανή δείγματα, από τους δείκτες φθοράς που κάθε ελαστικό φέρει. Σε περίπτωση διαπίστωσης ότι το ελαστικό έχει φθαρεί πέραν του ορίου ή είναι ξερό και πολυκαιρισμένο, να επιβάλλεται η ίδια ποινή, που ισχύει για το κόκκινο φανάρι. Τουτέστιν, 700 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος και 9 πόντοι στο Point system.
Εσείς τι πιστεύετε; Μπορεί ένα τέτοιο μέτρο να αναγκάσει τους ασυνείδητους οδηγούς να σκεφτούν περισσότερο, το μείζον θέμα των ελαστικών; Μπορεί να συμβάλλει στην βελτίωση της οδικής πραγματικότητας; Συμφωνείτε ή το θεωρείτε υπερβολικό;
πηγη autotriti.gr