Το συνδρομητικό διαδικτυακό κανάλι Netflix πειραματίζεται με τη διαδραστική τεχνολογία αφήγησης που επιτρέπει στους συνδρομητές να επιλέγουν πώς θα εξελιχθεί η πλοκή σε επιλεγμένες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες.
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας «διάλεξε το δικό σου τέλος» στα προγράμματα της μεγαλύτερης πλατφόρμας online παροχής και παραγωγής ψυχαγωγικού περιεχομένου θα δίνει στους θεατές τη δυνατότητα να επιλέγουν την έκβαση της ιστορίας που παρακολουθούν.
Η Netflix ήδη άρχισε να αξιοποιεί τη διαδραστική τεχνολογία σε παιδικές σειρές. Στη σειρά κινουμένων σχεδίων «Kong: King of the Apes» οι θεατές δεν αποφασίζουν για την έκβαση της ιστορίας, αλλά έχουν τη δυνατότητα να συλλέγουν power ups καθ' όλη τη διάρκεια του επεισοδίου και να ξεκλειδώνουν επιπλέον υλικό στο τέλος.
Μία παιδική σειρά, τύπου - διάλεξε τη δική σου περιπέτεια - προγραμματίζεται να προβληθεί αργότερα εντός του έτους από το διαδικτυακό κανάλι βασισμένη σε υπάρχοντα χαρακτήρα.
«H Netflix συνεχώς διερευνά τρόπους για να δημιουργήσει μια καλύτερη εμπειρία για τα μέλη του» δήλωσε εκπρόσωπος της πλατφόρμας στο Vocativ. «Θα συνεχίσουμε να πειραματιζόμαστε με αυτό το σχήμα για να μάθουμε περισσότερα για το τι διασκεδάζει τα μέλη μας» είπε.
«Είναι ένα πείραμα. Όλο το περιεχόμενο θα είναι εκεί και οι θεατές θα κάνουν επιλογές καθώς θα παρακολουθούν. Θα δούμε αν θα έχει επιτυχία. Για τους δημιουργούς είναι ένα νέο πεδίο» ανέφερε στην εφημερίδα Daily Mail εκπρόσωπος της εταιρείας.
Δεν έχει διευκρινιστεί αν η Netflix σχεδιάζει να δημιουργήσει νέες σειρές για να δοκιμάσει τη διαδραστική τεχνολογία ή αν θα τη χρησιμοποιήσει για να εμπλουτίσει τις υπάρχουσες δημοφιλείς εκπομπές της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «The Telegraph» ανάλογες απόπειρες γίνονται και από άλλες πλευρές. Ο Κεν Λεβίν δημιουργός του παιχνιδιού BioShock ετοιμάζει ένα «διαδραστικό φιλμ» βασισμένο στην τηλεοπτική σειρά επιστημονικής φαντασίας The Twilight Zone.
Και ο Στίβεν Σόντερμπεργκ στο μυστηριώδες φιλμ Mosaic, της HBO με πρωταγωνίστρια την Σάρον Στόουν φέρεται να παρουσιάζει διαφορετικές αφηγήσεις και να επιδιώκει τη συμμετοχή του κοινού.
Κατά έναν τρόπο, η δυνατότητα οι θεατές να επηρεάζουν άμεσα τις ιστορίες και να επιλέγουν τη δική τους έκβαση φαίνεται ένα πολύ σύγχρονο φαινόμενο, υπάρχει ένα είδος-υβριδικών παιδικών βιντεοπαιχνιδιών με πολλές επιλογές και στο διαδίκτυο, οι φαν ορισμένων βιβλίων, ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών συχνά μπορούν να δημιουργήσουν και να μοιραστούν τις δικές τους εναλλακτικές αφηγήσεις.
Στην πραγματικότητα όμως τα βιβλία κόμικ πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με τα πολλά/εναλλακτικά σύμπαντα.
Από το 2015 η Marvel κυκλοφορεί τη σειρά κόμικ «Spider-Gwen» τοποθετημένη σε μία άλλη Γη και εξερευνά πλήρως όλες τις πιθανές εκδοχές της πλοκής.
Όμως η δυνατότητα να παίρνει τον έλεγχο ο αναγνώστης έχει τις ρίζες της στην παιδική λογοτεχνία.
Συνήθως γραμμένα σε δεύτερο πρόσωπο τα βιβλία αυτού του είδους, τα οποία συχνά λέγονται βιβλία-παιχνίδια δίνουν στον αναγνώστη μία σειρά από επιλογές και τον κατευθύνουν να γυρίσει σε διαφορετικές σελίδες για να ανακαλύψει τις αντικρουόμενες τύχες των χαρακτήρων.
Η εφεύρεσή τους χρονολογείται τη δεκαετία του 1960, όταν ένας Αμερικανός δικηγόρος, ο Έντουαρντ Πάκαρντ απολάμβανε να επινοεί ιστορίες για να διασκεδάσει τα παιδιά του, και σύντομα ανακάλυψε ότι οι ακροατές του ανταποκρίνονταν με μεγάλο ενδιαφέρον όταν συμμετείχαν στην εξιστόρηση.
Δημιούργησε το πρώτο βιβλίο τύπου «Διάλεξε τη δική σου Περιπέτεια», μία ιστορία με τίτλο «Sugarcane Island».
Οι εκδότες δεν ενδιαφέρθηκαν και το πρότζεκτ του Πάκαρντ έμεινε στο «συρτάρι» έως το 1975 όταν το ανακάλυψε ένας εκδότης στο Βέρμοντ, ο RA Montgomery που αναζητούσε παιδικά βιβλία.
Μετά την έκδοση του «Sugarcane Island» προσέλαβε τον Πάκαρντ να γράψει περισσότερα βιβλία. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη και ο RA Montgomery αντιλήφθηκε ότι η εταιρεία του ήταν πολύ μικρή για να υλοποιήσει το επαναστατικό project. Απευθύνθηκε σε ατζέντη για να προσεγγίσει μεγάλους εκδοτικούς οίκους και τελικά συνεργάστηκε με την Bantam Books.
Η Bantam συμφώνησε να εκδώσει τα βιβλία Choose Your Own Adventure που έγιναν η πιο δημοφιλής σειρά παιδικών βιβλίων σε όλο τον κόσμο.
Έως το 1998 πουλήθηκαν περισσότερα από 250 εκατομμύρια βιβλία.
Η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που ο RA Montgomery άρχισε να γράφει βιβλία της σειράς μαζί με τον Πάκαρντ και τον συγγραφέα Ντάγκλας Τέρμαν. Οι φανταστικές περιπέτειες είχαν πειρατές, θησαυρούς των Μάγια και απεχθείς χιονάνθρωπους.
Στα βιβλία ο πρωταγωνιστής είναι ο αναγνώστης που αναλαμβάνει ένα ρόλο στην περιπέτεια, για παράδειγμα ιδιωτικός ντετέκτιβ, ορειβάτης, γιατρός, ή κατάσκοπος. Ο πρωταγωνιστής είναι αντιμέτωπος με δύο ή τρεις επιλογές, καθεμία από τις οποίες οδηγεί σε περισσότερες επιλογές και στη συνέχεια σε διαφορετικές καταλήξεις της ιστορίας.
Περισσότεροι συγγραφείς εντάχθηκαν στη συγγραφική ομάδα συμπεριλαμβανομένων, των γιων του Μοντγκόμερι, Άνσον και Ράμσεϊ οι οποίοι είχαν την ιδέα να κυκλοφορεί ένα βιβλίο κάθε μήνα και η σειρά να έχει αρίθμηση, ώστε τα παιδιά να συλλέγουν όλα τα βιβλία της.
Παραμένει να φανεί αν η Netflix θα αναβιώσει τη νοσταλγία για την ιδέα, ή αν η επέκταση της ιδέας στον τηλεοπτικό κόσμο θα αποδειχθεί απλά μια βραχύβια μανία. Αλλά σε κάθε περίπτωση, όποιος εργάζεται για τη δημιουργία νέων εκπομπών ή ιστοριών θα ήταν καλό να λάβει σοβαρά υπόψη τις συμβουλές του Μοντγκόμερι: κρατήστε αμείωτη την προσοχή του κοινού, μην τους ανταμείψετε αν είναι καλοί και ποτέ, ποτέ μην παίζετε δίκαια
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ