Όπως εύκολα λοιπόν υποθέτει κανείς, από τους σκοπούς που θα κληθεί να εκπληρώσει το αυτόνομο XC90 και «τα όμοιά του» στο πλαίσιο του προγράμματος Drive Me, το σουηδικό SUV διαθέτει σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης. Χάρη σε μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου η οποία βρίσκεται στον χώρο του πορτ μπαγκάζ την οποία η Volvo αποκαλεί Autonomous Driving Brain, το XC90 μπορεί να ελέγξει πλήρως τις λειτουργίες του συστήματος διεύθυνσης και των πεντάλ, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να αποσύρει τόσο τα χέρια του από το τιμόνι όσο και τα πόδια του από το γκάζι και το φρένο.
volvo-2
Όπως σημειώνεται ωστόσο, όταν ξεκινήσει το πρόγραμμα η δυνατότητα αυτή θα δίνεται στους οδηγούς του στόλου των αυτόνομων αυτοκινήτων, σε ενδεδειγμένες περιοχές στους δρόμους του Gothenburg. Φυσικά εκτός από την απολύτως αυτόνομη λειτουργία, οι οδηγοί των πειραματικών πρωτότυπων θα έχουν στη διάθεσή τους και τη λειτουργία Pilot Assist που ήδη υφίσταται στις εκδόσεις παραγωγής των S90 και V90 η οποία επιτρέπει τη διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού του.
Ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων των δοκιμαστικών πρωτότυπων ως προς την αυτόνομη λειτουργία τους, η Volvo σημειώνει επίσης ότι το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης Drive Me είναι το πρώτο στον κόσμο του είδους που επιχειρεί τη συγκεκριμένη προσέγγιση παραχωρώντας τα δοκιμαστικά πρωτότυπα σε μη επαγγελματίες δοκιμαστές οδηγούς, αλλά σε κοινούς θνητούς για καθημερινή χρήση.
Σύμφωνα με τους Σουηδούς αυτή η προσέγγιση, θα επιτρέψει στη Volvo να προσαρμόσει τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης όσο το δυνατόν πιο κοντά στις ανάγκες ενός μέσου άνθρώπου, πριν την ευρεία διάθεση αυτόνομων αυτοκινήτων με ορίζοντα το 2021.
offsite.com.cy