Ο Νίκος Συρίγος γράφει για εκείνα τα μικρά που κάνουν τους άντρες Μεγάλους.

Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι. Δεν υπάρχει κάτι που να σιχαίνομαι περισσότερο από τον καθωσπρεπισμό. Είναι άλλο να είσαι αξιοπρεπής και άλλο καθωσπρέπει. Προσπαθώ να είμαι αξιοπρεπής και καθόλου καθωσπρέπει. Πάμε παρακάτω.

Έχω τη λέξη άντρας πολύ ψηλά στον κώδικα αξιών μου. Στην κορυφή. Γιατί νιώθω πως αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα από το φύλο. Είναι στάση ζωής. Ο τρόπος που περνάς πάνω από αυτόν τον πλανήτη.

Γι’ αυτό και σιχαίνομαι τους φλώρους. Όλους αυτούς δηλαδή που μπασταρδεύουν με τη στάση ζωής τους, όλα αυτά που θεωρώ αντρικά. Από το ντύσιμο μέχρι το πώς λύνεις τις διαφορές σου κι ακόμη περισσότερο τον τρόπο που φέρεσαι στις γυναίκες. Να τα κάνω πενηνταράκια; Θα τα κάνω. Και θα μιλήσω για τον εαυτό μου. Αυστηρά.
Ντύσιμο

Τα ρούχα του άντρα δεν πρέπει να «φωνάζουν». Γυρίζω στην πόλη και βλέπω αρσενικούς να ντύνονται πιο φωναχτά από τα θηλυκά. Τι τα θέλετε όλα αυτά τα χρώματα ρε ‘σεις; Ο άντρας οφείλει να έχει δυσχρωματοψία στο ντύσιμο του. Να τα βλέπει όλα άσπρα, μαύρα, άντε και μπλε στη χειρότερη. Κι αν αποφασίσεις να βάλεις κανένα άλλο χρώμα, ότι χρώμα να ’ναι, μην το συνδυάσεις με περισσότερο από άλλο ένα. Άντρας είσαι, όχι παγώνι. Ένα μαύρο πουκάμισο κι ένα άσπρο πουκάμισο και καληνύχτα. Αρκεί να είναι καθαρά. Κι εσύ μαζί.
Διαφορές

Λόγω δουλειάς τα δικαστήρια είναι ψωμοτύρι. Έχω πάρει αρκετά εξώδικα. Δεν έχω στείλει κανένα. Κι ούτε θα στείλω. Ο ΑΝΤΡΑΣ Άκης Πάνου είχε πει «στο δικαστήριο θα πάω μόνο ως κατηγορούμενος». Και το τήρησε ευλαβικά μέχρι το τέλος της ζωής του. Κι ας πέθανε στη φυλακή. Ήταν θέμα αρχών. Και οι αρχές, είπαμε, δεν μπασταρδεύονται για ΚΑΝΕΝΑ λόγο. Είμαι δε 100% της άποψης ότι από τότε που οι άντρες σταμάτησαν να παίζουν ξύλο, χάθηκε η μπέσα. Όπως θεωρώ το «αλλά» την πιο κωλομπαρίστικη λέξη στο ελληνικό λεξικό. Να φοβάσαι, λάθος, να μην τους φοβάσαι, να μην φοβάσαι γενικά, αλλά να απεχθάνεσαι αυτούς που συμφωνούν πάντα μαζί σου ή αυτούς που χρησιμοποιούν περισσότερο το «αλλά». Ο άντρας πρέπει να τελειώνει τα πάντα με μια χειραψία.
Γυναίκες

Να τις σέβεσαι. Να τις κάνεις να νιώθουν μοναδικές, είτε είναι σχέση της μιας βραδιάς, είτε της μιας ζωής. Και στις δύο πρέπει να φέρεσαι με τον ίδιο σεβασμό. Και κυρίως να μην είσαι κότα. Τα μπρος-πίσω είναι παράβαση ακόμη και στο μπάσκετ. Όταν κάνεις την κίνηση να το πας μέχρι τέλους. Όποιο κι αν είναι το τέλος. Και να είσαι ευγενής. Στα σαράντα μου δεν έχω δει γυναίκα που να μην πεθαίνει για να της κρατήσεις το παλτό για να το φορέσει. Και δυστυχώς δεν βλέπω πια πολλούς εκεί έξω που να το κάνουν… Κι είναι τόσο απλό και τόσο εύκολο. Από τη μάνα σου μέχρι την κόρη σου, από τη γυναίκα σου μέχρι την γκόμενα σου, όλες θέλουν να νιώθουν μοναδικές στα μάτια σου. Κάν’ το. Να είσαι άρχοντας με τις γυναίκες. Να είσαι άρχοντας γενικά. Είτε έχεις στην τσέπη σου 10 είτε 10.000 ευρώ. Δεν είναι θέμα χρημάτων το να είσαι άρχοντας. Έχω δει πολλούς φραγκάτους να είναι γύφτοι στη συμπεριφορά τους. Και πολλούς άφραγκους να είναι άρχοντες.

Και για να τελειώνουμε

Ο άντρας πρέπει να είναι δωρικός σε όλα του. Να είναι τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι. Και στο λέει αυτό ένας τύπος που όλα αυτά τα χρόνια έβγαλε το ψωμί του με λέξεις… Αυτά. Τελεία.

Πηγή
 
Top