Από το 2007 που ξεκίνησαν οι αυτοκινητόδρομοι έχουν περάσει 9 χρόνια. Σε αυτή την πορεία είδαμε πολλά. Να σταματούν και να ξεκινούν πολλές φορές. Τα έργα να πηγαίνουν καλά και μετά να κολλούν, την κρατική μηχανή να είναι ανήμπορη να λύσει τα θέματα των απαλλοτριώσεων που ναι ακόμα και σήμερα υπάρχουν εκκρεμότητες και άλλα πολλά.
Ο στόχος που έχει το Υπουργείο Υποδομών για λειτουργία των 3 από τους 5 αυτοκινητόδρομους μέχρι το Μάρτιο είναι τελικά πολύ φιλόδοξος; Είναι τελικά μικρό το χρονικό διάστημα για να δούμε δρόμους και όχι εργοτάξια;
Οι 3 δρόμοι που απασχολούν περισσότερο είναι η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός και ο Ε65. Εκεί έχουμε το μεγαλύτερο πεδίο έργων. Εκεί υπάρχουν και οι μεγάλες εκκρεμότητες που πρέπει να λυθούν.
Ο 4ος δρόμος, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει το σημαντικό αλλά μικρό τμήμα των 25 χιλιομέτρων από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα ενώ ο Μορέας, ο 5ος της παρέας έχει μόνο τα 11χλμ του Περιφερειακού της Καλαμάτας.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Μέσα στον Αύγουστο παραδόθηκε το Κόρινθος-Κιάτο ενώ ο επόμενος στόχος είναι η λειτουργία του τμήματος Κιάτο-Ξυλόκαστρο μέχρι το τέλος του έτους.
Τον Μάρτιο θα δοθεί το τμήμα Ξυλόκαστρο-Ρίο με ελλείψεις.
Τον Αύγουστο αυτές οι ελλείψεις θα πρέπει να λειτουργήσουν και είναι οι παρακάτω:
-το ένα ρεύμα κυκλοφορίας στην περιοχή Δερβένι (περίπου 2χλμ) με την κίνηση να διεξάγεται και για τα 2 ρεύματα από τις νέες σήραγγες.
-2,5χλμ στις Καμάρες λογω ταυτόχρονων έργων του σιδηρόδρομου,
-1,2χλμ στα Αραχωβίτικα
-2χλμ στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας στην περιοχή του κόμβου Ρίου.
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ τα πράγματα είναι πολύ προχωρημένα και μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα δοθούν 2 μεγάλα τμήματα. Το πρώτο, το αμέσως προσεχές διάστημα από το Κεφαλόβρυσο μέχρι την Αμφιλοχία και το δεύτερο πιθανότατα από την έξοδο της Σήραγγας Κλόκοβας μέχρι το Κεφαλόβρυσο και το Αμφιλοχία-Αβγό συγκεντρώνουν επίσης ππρος το τέλος του έτους.
Τον Μάρτιο του 2017 γίνεται προσπάθεια για να παραδοθεί όλος ο αυτοκινητόδρομος όμως υπάρχει και το παραθυράκι του Αυγούστου 2017 για το τμήμα Αντίρριο-Έξοδο Σήραγγας Κλόκοβας.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65
Σε αυτό τον νέο αυτοκινητόδρομο θα έχουμε την παράδοση "μιά και έξω". Τα 78 χλμ με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα αποδοθούν στην κυκλοφορία όλα μαζί τον Μάρτιο του 2017 καθώς δεν υπάρχουν υποτμήματα που θα μπορούσαν να δοθούν νωρίτερα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Από τα 205χλμ έχουμε έργα μόνο στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα αλλά τι έργα. Οι μεγάλες σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα που θα απαλλάξουν τους οδηγούς από το επικίνδυνο αυτό πέρασμα είναι σε τελική φάση εργασιών αλλά η απουσία συμφωνίας με το Υπουργείο κάνει αδύνατη την πρόβλεψη για τη λειτουργία.
Θα είναι Μάρτιος ή Αύγουστος του 2017 ή κάτι ενδιάμεσο. Κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει. Από όλα τα έργα είναι το έργο γρίφος που ζητά απάντηση..
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ
Τα έργα στον άξονα της Κεντρικής Πελοποννήσου έχουν περιοριστεί στα 11χλμ της Περιφερειακής Καλαμάτας. Όλα τα υπόλοιπα έχουν ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες τον Οκτώβριο θα δοθεί και αυτό το τέλευταίο τμήμα και θα κάνει τον Μορέα τον πρώτο πλήρως ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρμο από τους 5 της παρέας.
πηγη Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Ο στόχος που έχει το Υπουργείο Υποδομών για λειτουργία των 3 από τους 5 αυτοκινητόδρομους μέχρι το Μάρτιο είναι τελικά πολύ φιλόδοξος; Είναι τελικά μικρό το χρονικό διάστημα για να δούμε δρόμους και όχι εργοτάξια;
Οι 3 δρόμοι που απασχολούν περισσότερο είναι η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός και ο Ε65. Εκεί έχουμε το μεγαλύτερο πεδίο έργων. Εκεί υπάρχουν και οι μεγάλες εκκρεμότητες που πρέπει να λυθούν.
Ο 4ος δρόμος, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει το σημαντικό αλλά μικρό τμήμα των 25 χιλιομέτρων από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα ενώ ο Μορέας, ο 5ος της παρέας έχει μόνο τα 11χλμ του Περιφερειακού της Καλαμάτας.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Μέσα στον Αύγουστο παραδόθηκε το Κόρινθος-Κιάτο ενώ ο επόμενος στόχος είναι η λειτουργία του τμήματος Κιάτο-Ξυλόκαστρο μέχρι το τέλος του έτους.
Τον Μάρτιο θα δοθεί το τμήμα Ξυλόκαστρο-Ρίο με ελλείψεις.
Τον Αύγουστο αυτές οι ελλείψεις θα πρέπει να λειτουργήσουν και είναι οι παρακάτω:
-το ένα ρεύμα κυκλοφορίας στην περιοχή Δερβένι (περίπου 2χλμ) με την κίνηση να διεξάγεται και για τα 2 ρεύματα από τις νέες σήραγγες.
-2,5χλμ στις Καμάρες λογω ταυτόχρονων έργων του σιδηρόδρομου,
-1,2χλμ στα Αραχωβίτικα
-2χλμ στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας στην περιοχή του κόμβου Ρίου.
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ τα πράγματα είναι πολύ προχωρημένα και μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα δοθούν 2 μεγάλα τμήματα. Το πρώτο, το αμέσως προσεχές διάστημα από το Κεφαλόβρυσο μέχρι την Αμφιλοχία και το δεύτερο πιθανότατα από την έξοδο της Σήραγγας Κλόκοβας μέχρι το Κεφαλόβρυσο και το Αμφιλοχία-Αβγό συγκεντρώνουν επίσης ππρος το τέλος του έτους.
Τον Μάρτιο του 2017 γίνεται προσπάθεια για να παραδοθεί όλος ο αυτοκινητόδρομος όμως υπάρχει και το παραθυράκι του Αυγούστου 2017 για το τμήμα Αντίρριο-Έξοδο Σήραγγας Κλόκοβας.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65
Σε αυτό τον νέο αυτοκινητόδρομο θα έχουμε την παράδοση "μιά και έξω". Τα 78 χλμ με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα αποδοθούν στην κυκλοφορία όλα μαζί τον Μάρτιο του 2017 καθώς δεν υπάρχουν υποτμήματα που θα μπορούσαν να δοθούν νωρίτερα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Από τα 205χλμ έχουμε έργα μόνο στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα αλλά τι έργα. Οι μεγάλες σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα που θα απαλλάξουν τους οδηγούς από το επικίνδυνο αυτό πέρασμα είναι σε τελική φάση εργασιών αλλά η απουσία συμφωνίας με το Υπουργείο κάνει αδύνατη την πρόβλεψη για τη λειτουργία.
Θα είναι Μάρτιος ή Αύγουστος του 2017 ή κάτι ενδιάμεσο. Κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει. Από όλα τα έργα είναι το έργο γρίφος που ζητά απάντηση..
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ
Τα έργα στον άξονα της Κεντρικής Πελοποννήσου έχουν περιοριστεί στα 11χλμ της Περιφερειακής Καλαμάτας. Όλα τα υπόλοιπα έχουν ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες τον Οκτώβριο θα δοθεί και αυτό το τέλευταίο τμήμα και θα κάνει τον Μορέα τον πρώτο πλήρως ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρμο από τους 5 της παρέας.
πηγη Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com