Ένα βίντεο της ιστοσελίδας Apex.one μας παρουσιάζει σπάνιες εικόνες από τα άδυτα των δοκιμών πρόσκρουσης των μοντέλων της Koenigsegg.
Όπως θα δείτε, ακόμα και τα πανάκριβα υπεραυτοκίνητα πρέπει να υποβληθούν σε πολυάριθμα crash test ώστε να πάρουν έγκριση κυκλοφορίας για τις διάφορες αγορές ανά τον κόσμο. Οι κανονισμοί που ισχύουν σε κάθε χώρα είναι σύνθετοι και αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους, οπότε η διαδικασία της έγκρισης δεν είναι καθόλου απλή.
Συνήθως, ένας μεγάλος αριθμός πανομοιότυπων αυτοκινήτων καταστρέφεται κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης, τουλάχιστον όταν έχουμε να κάνουμε με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής. Παρόλα αυτά, εταιρείες όπως η Koenigsegg θα ήταν αδύνατο να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική, καθώς η ετήσια παραγωγή των υπεραυτοκινήτων περιορίζεται σε ελάχιστες μονάδες, με την υψηλή τιμή αγοράς τους να καθιστά απαγορευτικό το να θυσιαστούν έστω και μερικά από αυτά.
Όπως εξήγησε και ο ιδρυτής της εταιρείας, Christian von Koenigsegg, είναι πιο συμφέρον οικονομικά να χρησιμοποιησούν το ίδιο αυτοκίνητο για πολλαπλές δοκιμές πρόσκρουσης επιδιορθώνοντας τα μέρη του αμαξώματος όποτε αυτό χρειαστεί. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το ανθρακονημάτινο monocoque σασί όλων των Koenigsegg έχει σχεδιαστεί να είναι είναι τόσο ανθεκτικό ώστε να μην επηρεάζεται από τις διάφορες συγκρούσεις. Ενδεικτικά, το σασί του Regera έχει στρεπτική ακαμψία 65.000 Nm ανά βαθμό, όταν το πλαίσιο της BMW X6 το οποίο είναι κατασκευασμένο από ένα μείγμα χάλυβα και αλουμινίου έχει 25.000 Nm ανά βαθμό.
Ο David Tugas, υπεύθυνος για τις εγκρίσεις τύπου των μοντέλων της Koenigsegg σε όλες τις αγορές ανά τον κόσμο, δήλωσε πως του είναι πολύ δύσκολο να βλέπει ένα αυτοκίνητο σαν και αυτό να καταστρέφεται σταδιακά.
Στο video που ακολουθεί, πρωταγωνιστεί ένα πρωτότυπο του Regera, του οποίου η συνολική παραγωγή περιορίζεται στις 80 μονάδες. Όπως θα δείτε, το αμάξωμα από ανθρακονήματα δέχεται ισχυρά χτυπήματα από βαριοπούλες ενώ ειδικά εκπαιδευμένοι οδηγοί περνούν με μεγάλη ταχύτητα από λακούβες, κράσπεδα και σαμαράκια. Τέλος, το υπεραυτοκίνητο υποβάλλεται σε δοκιμές πρόσκρουσεις από όλες τις πιθανές γωνίες, ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία των αερόσακων και η προστασία των επιβατών.
Όπως θα δείτε, ακόμα και τα πανάκριβα υπεραυτοκίνητα πρέπει να υποβληθούν σε πολυάριθμα crash test ώστε να πάρουν έγκριση κυκλοφορίας για τις διάφορες αγορές ανά τον κόσμο. Οι κανονισμοί που ισχύουν σε κάθε χώρα είναι σύνθετοι και αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους, οπότε η διαδικασία της έγκρισης δεν είναι καθόλου απλή.
Συνήθως, ένας μεγάλος αριθμός πανομοιότυπων αυτοκινήτων καταστρέφεται κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης, τουλάχιστον όταν έχουμε να κάνουμε με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής. Παρόλα αυτά, εταιρείες όπως η Koenigsegg θα ήταν αδύνατο να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική, καθώς η ετήσια παραγωγή των υπεραυτοκινήτων περιορίζεται σε ελάχιστες μονάδες, με την υψηλή τιμή αγοράς τους να καθιστά απαγορευτικό το να θυσιαστούν έστω και μερικά από αυτά.
Όπως εξήγησε και ο ιδρυτής της εταιρείας, Christian von Koenigsegg, είναι πιο συμφέρον οικονομικά να χρησιμοποιησούν το ίδιο αυτοκίνητο για πολλαπλές δοκιμές πρόσκρουσης επιδιορθώνοντας τα μέρη του αμαξώματος όποτε αυτό χρειαστεί. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το ανθρακονημάτινο monocoque σασί όλων των Koenigsegg έχει σχεδιαστεί να είναι είναι τόσο ανθεκτικό ώστε να μην επηρεάζεται από τις διάφορες συγκρούσεις. Ενδεικτικά, το σασί του Regera έχει στρεπτική ακαμψία 65.000 Nm ανά βαθμό, όταν το πλαίσιο της BMW X6 το οποίο είναι κατασκευασμένο από ένα μείγμα χάλυβα και αλουμινίου έχει 25.000 Nm ανά βαθμό.
Ο David Tugas, υπεύθυνος για τις εγκρίσεις τύπου των μοντέλων της Koenigsegg σε όλες τις αγορές ανά τον κόσμο, δήλωσε πως του είναι πολύ δύσκολο να βλέπει ένα αυτοκίνητο σαν και αυτό να καταστρέφεται σταδιακά.
Στο video που ακολουθεί, πρωταγωνιστεί ένα πρωτότυπο του Regera, του οποίου η συνολική παραγωγή περιορίζεται στις 80 μονάδες. Όπως θα δείτε, το αμάξωμα από ανθρακονήματα δέχεται ισχυρά χτυπήματα από βαριοπούλες ενώ ειδικά εκπαιδευμένοι οδηγοί περνούν με μεγάλη ταχύτητα από λακούβες, κράσπεδα και σαμαράκια. Τέλος, το υπεραυτοκίνητο υποβάλλεται σε δοκιμές πρόσκρουσεις από όλες τις πιθανές γωνίες, ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία των αερόσακων και η προστασία των επιβατών.