Σε μία εντυπωσιακή εκδήλωση στο νέο Κέντρο Σχεδίασης της μάρκας στο Ingolstadt, η Audi αποκάλυψε το νέο A7. Το νέο 4θυρο κουπέ αντιπροσωπεύει σε μεγάλο βαθμό το νέο design της μάρκας, πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία που παρουσίασε η μάρκα με το πρωτότυπο Prologue.
Εμφάνιση
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του xαρακτηρίζεται από μεγάλες επιφάνειες, αιχμηρές γωνίες και διευρυμένες σπορ γραμμές.
Στο μπροστινό τμήμα, η μάσκα Singleframe, οι στενοί προβολείς, οι εισαγωγές του αέρα και η επίπεδη μπροστινή άκρη επικοινωνούν άμεσα το πνεύμα του Gran Turismo. Οι προβολείς είναι διαθέσιμοι σε τρεις εκδόσεις. Στο μεσαίο και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, ο φωτισμός πλέον ανήκει στην ψηφιακή εποχή: 12 παράλληλα φωτιστικά τμήματα εν ώρα λειτουργίας προκαλούν συσχετισμούς και οπτικές εντυπώσεις με τα δυαδικά ψηφία 0 και 1. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει προβολείς HD Matrix LED με το Audi laser light.
Το A7 χαρακτηρίζεται από μεγάλο καπό και μακρύ μεταξόνιο, με τους τροχούς να είναι τοποθετημένοι κοντά στα άκρα του αμαξώματος. Η σιλουέτα ορίζεται από τη δυναμική γραμμή οροφής, η οποία πέφτει απότομα προς τα πίσω kai oι τέσσερις καθοριστικές διαστάσεις είναι, μήκος 4.969 χιλιοστά, μεταξόνιο 2.926 χιλιοστά, πλάτος 1.908 χιλιοστά ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 1.422 χιλιοστά.
Στο πίσω μέρος, ένα ενσωματωμένο σπόιλερ εκτείνεται αυτόματα στα 120 χλμ / ώρα. Μια επίπεδη λωρίδα φωτός ενώνει τα πίσω φώτα, τα οποία αποτελούνται από 13 κατακόρυφα τμήματα. Αυτό που χαρακτηρίζει το νέο A7 είναι η απουσία σε μεγάλο βαθμό του χρωμίου. Η χρωματική παλέττα προσφέρει μια επιλογή από 15 χρώματα, οκτώ εκ των οποίων είναι καινούργια. Το προαιρετικό εξωτερικό πακέτο εξοπλισμού S line δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην εμφάνιση, με τροποποιήσεις στη μάσκα του ψυγείου και στις μπροστινές εισόδους αέρα, στα μαρσπιέ και στους εμπρόσθιους και οπίσθιους διαχύτες.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι φουτουριστικό στο έπακρο, με λιτό σχεδιασμό, με άψογη ισορροπία έντασης και μοντερνισμού. Οι οριζόντιες γραμμές και το κομψό ταμπλό παρέχουν μια αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό, υπογραμμίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του Gran Turismo. Όλα τα χρώματα, τα υλικά ταπετσαρίας και τα ένθετα υπογραμμίζουν τη νέα αισθητική, από την βασική έκδοση έως τις κορυφαίες S line με το κορυφαίας ποιότητας δέρμα Valcona. Το προαιρετικό πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού τονίζει ακόμα περισσότερο τις επιφάνειες και τις ακμές.
Η επάνω οθόνη 10,1 ιντσών (σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης MMI plus) είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Με οπτικά προηγμένης τεχνολογίας και πλαίσιο σε χρώμα γκρι γραφίτη, σχεδόν εξαφανίζεται στο ταμπλό όταν είναι απενεργοποιημένη. Η βάση από μόνη της είναι ένα περίφημο γεωμετρικό γλυπτό και η ενεργοποίηση της οθόνης είναι άμεση, μόλις ο οδηγός ανοίξει το αυτοκίνητο.
Σύστημα ελέγχου απόκρισης αφής και έλεγχος φωνής online
Στο νέο A7 η εσωτερική αρχιτεκτονική συνδυάζεται άψογα με το concept της Audi MMI Touch Response. Αντικαθιστά το περιστροφικό κουμπί και τα συμβατικά πλήκτρα και χειριστήρια του προηγούμενου μοντέλου με δύο μεγάλες οθόνες αφής υψηλής ανάλυσης.
Ο οδηγός ελέγχει το σύστημα πληροφοριών ψυχαγωγίας από την επάνω οθόνη. Τοποθετημένη στην ασύμμετρη κονσόλα, η κάτω οθόνη των 8,6 ιντσών παρέχει πρόσβαση στο σύστημα ελέγχου κλιματισμού, λειτουργίες άνεσης και εισαγωγή κειμένου. Οι οδηγοί μπορούν να στηρίξουν τον καρπό τους στο μεγάλο μοχλό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Διαθέσιμη είναι επίσης μία head-up οθόνη που προβάλλει πληροφορίες στη βάση του παρμπρίζ. Το σύστημα πλοήγησης MMI plus συμεπριλαμβάνει και το virtual cockpit με την έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών.
Λειτουργικά, ο οδηγός απολαμβάνει τόσο ακουστική όσο και επιβαβαίωση αφής, ανάλογη με αυτήν των κορυφαίων smartphones. Ο χρήστης ακούει και νιώθει το χαρακτηριστικό «κλικ» και το λειτουργικό είναι πολύ γρήγορο, ενώ προσφέρει μεγάλο βαθμό προσωποποίησης ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.
Πλήρως συνδεδεμένο
Με κορυφαίο επίπεδο συνδεσιμότητας, το A7 είναι εξοπλισμένο για να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας πολλές δυνατότητες άνεσης, ασφάλειας και εξατομίκευσης. Το Gran Turismo διαθέτει το ίδιο εύρος συστημάτων πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας με το A8, καθώς έως και επτά διαφορετικοί οδηγοί μπορούν να αποθηκεύσουν τις προτιμώμενες ρυθμίσεις τους σε μεμονωμένα προφίλ χρηστών, ενώ μπορούν να προσωποποιηθούν έως και 400 παράμετροι. Παράλληλα, οι online υπηρεσίες από την Audi connect έχουν επεκταθεί.
Το νέο A7 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό το MMI Radio. Τα συστήματα πλοήγησης MMI και MMI plus είναι διαθέσιμα ως επιλογές. Υπάρχει μια επιλογή από τέσσερα ηχητικά συστήματα. Η κορυφαία έκδοση, το Advanced Sound System της Bang & Olufsen, προσφέρει επίσης συναρπαστικό τρισδιάστατο ήχο στα πίσω καθίσματα.
Συστήματα τεχνητής νοημοσύνης
Με το πλήκτρο AI ο οδηγός ενεργοποιεί τον απομακρυσμένο πιλότο στάθμευσης Audi AI και τον απομακρυσμένο χειριστή του γκαράζ Audi AI, συστήματα που θα είναι διαθέσιμα μέσα στο 2018. Τα συστήματα αυτά κάνουν όλους τους ελιγμούς για είσοδο και έξοδο από χώρο στάθμευσης ή γκαράζ χωρίς την παρουσία του οδηγού στο αυτοκίνητο. Ο τελευταίος, μπορεί να βγει από το αυτοκίνητο πριν ξεκινήσει τη λειτουργία μέσω της εφαρμογής myAudi στο smartphone. Για να παρακολουθήσει τον ελιγμό, ο οδηγός πατάει και κρατάει πατημένο το πλήκτρο Audi AI συνεχώς. Ο κεντρικός ελεγκτής υποστήριξης οδηγού (zFAS) συγχωνεύει τα δεδομένα από ένα εξελιγμένο σύνολο αισθητήρων για να υπολογίζει συνεχώς μια εικόνα του περιβάλλοντος. Ανάλογα με το επίπεδο του εξοπλισμού, μπορούν να υπάρχουν μέχρι πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες, 12 υπερηχητικοί αισθητήρες και ένας σαρωτής λέιζερ.
Εκτός από τα συστήματα AI, το νέο A7 Sportback διαθέτει συνολικά 39 συστήματα υποβοήθησης οδηγού για να διευκολύνει τον οδηγό. Διαχωρίζονται σε τρία πακέτα: το πακέτο στάθμευσης Audi AI (διαθέσιμο το 2018), το πακέτο υποστήριξης City assist με το επιπλέον στοιχείο βοήθειας σε διαστάυρωση και το πακέτο Tour assist. Το τελευταίο περιλαμβάνει υποστήριξη αποδοτικής οδήγησης με έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης και προσαρμοζόμενο βοηθό οδήγησης (Adaptive Driving Assistance), ο οποίος συμπληρώνει το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) με χρήσιμες παρεμβάσεις σύστημα διεύθυνσης για διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας. Όλα τα συστήματα υποστήριξης οδηγού διαθέτουν βελτιωμένους μηχανισμούς ελέγχου.
Πλαίσιο
Στο νέο Α7 το προαιρετικό σύστημα δυναμικής τετραδιεύθυνσης, το νέο ηλεκτρονικό πρόγραμμα πλαισίου (ECP) - ο κεντρικός ελεγκτής του πλαισίου - και η αναβαθμισμένη αερανάρτηση καθιστούν την οδήγηση πιο ακριβή και άνετη. Έτσι, το μοντέλο είναι η επιτομή του Gran Turismo: δυναμικό και ευέλικτο σε επαρχιακές οδούς με διαδοχικές στροφές και ταυτόχρονα άνετο σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο.
Επίσης, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να γίνεται ακόμα πιο άμεσο όσο στρέφεται, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα, την υψηλή ανατροφοδότηση του οδηγού ανά πάσα στιγμή. Τοποθετημένα πίσω από μεγάλους τροχούς (έως και 21 ίντσες με ελαστικά 255/35) με βελτιωμένη άνεση κύλισης, είναι τα φρένα αλουμινίου σταθερού πάχους με δίσκους διαμέτρου μέχρι και 400 χιλιοστά. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις ρυθμίσεις ανάρτησης: μια συμβατική ανάρτηση από χάλυβα, την σπορ ανάρτηση που μειώνει το ύψος οδήγησης κατά 10 χιλιοστά, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση και την αυτορυθμιζόμενη αερανάρτηση.
Κορυφαία καινοτομία που σχετίζεται με το σασί είναι η δυναμική τετραδιεύθυνση. Συνδυάζει άμεση, σπορ απόκριση στο τιμόνι με μεγάλη σταθερότητα, επιτυγχάνοντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην αμεσότητα και την άνεση. Ο λόγος διεύθυνσης μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα μεταξύ 9,5: 1 και 16,5: 1 μέσω τεχνολογίας ενεργής διεύθυνσης στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα, ο έλεγχος διεύθυνσης του οδηγού ενισχύεται ενώ στον πίσω άξονα, οι τροχοί μπορούν να στραφούν έως και 5 μοίρες. Σε χαμηλές ταχύτητες, στρέφονται αντίθετα με τους εμπρός τροχούς για να αυξήσουν περαιτέρω την ευελιξία του μεγάλου κουπέ κατά τη στάθμευση ή την οδήγηση στην αστική κυκλοφορία, για παράδειγμα. Αυτό μειώνει τον κύκλο στροφής κατά 1,1 μέτρα (3,6 πόδια). Για ταχύτητες 60 χλμ/ώρα και άνω, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση για να αυξηθεί η σταθερότητα στην ευθεία και να διευκολυνθεί η αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας.
Το προαιρετικό σπορ διαφορικό βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόδοση, κατανέμοντας ενεργά τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών, συμπληρώνοντας έτσι την τετρακίνηση Quattro. Η λειτουργία του αποτελεί τμήμα ελέγχου του ηλεκτρονικού προγράμματος πλαισίου (ECP). Ο οδηγός είναι σε θέση να ενεργοποιήσει όλα ή κάποια από τα παραπάνω και να τα προσαρμόσει στις προτιμήσεις του, επιλέγοντας τον επιθυμητό συνδυασμό ανάμεσα σε άνεση και σπορ οδήγηση.
Ήπιο υβριδικό σύστημα
Όλοι οι κινητήρες στο νέο A7 διαθέτουν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (Mild Hybrid EV) στο βασικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη άνεση και ενεργειακή απόδοση. Με τους δύο V6 κινητήρες, χρησιμοποιεί το κυρίως ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt. Η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση φτάνει έως και τα 12kW. Σε ταχύτητες 55 - 160 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο μπορεί να ταξιδεύει σε ελεύθερο τροχασμό, με τον κινητήρα να απενεργοποιείται και ενεργοποιείται αυτόματα, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Όσον αφορά στη λειτουργία start-stop, πλέον ενεργοποιείται από ταχύτητα 22 χλμ/ώρα. Σε συνδυασμό με την standard εμπρόσθια κάμερα, ο κινητήρας επανεκκινείται αυτόματα μόλις αρχίσει να κινείται το όχημα μπροστά. Σε τυπική οδήγηση, η τεχνολογία MHEV μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Το νέο A7 θα λανσαριστεί αρχικά με τον 3.0 V6 TFSI κινητήρα, που αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής. Το 4θυρο coupe επιτυγχάνει 0-100 χλμ/ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ / ώρα. Στον κύκλο κατανάλωσης NEDC, η βασική έκδοση του Audi A7 55 TFSI καταναλώνει 6,8 λίτρα καυσίμου, που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 154 γραμμαρίων/χλμ..
Το 3.0 TFSI συνδυάζεται με ένα κιβώτιο S tronic επτά σχέσεων. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης Quattro χρησιμοποιεί τεχνολογία που ενεργοποιεί την κίνηση των πίσω τροχών ανάλογα με τις ανάγκες. Πρόσθετοι 6κύλινδροι και 4κύλινδροι κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, θα ακολουθήσουν λίγο μετά την έναρξη της παραγωγής.
Αμάξωμα Coupé, Sedan και Avant σε ένα
Το A7 είναι ένα σπορ αυτοκίνητο για κάθε περίσταση. Προσφέρει το σχεδιασμό ενός Coupé, την ευρυχωρία ενός Sedan και τη μεταβλητότητα ενός Avant. Η εσωτερική ιδέα του εντυπωσιάζει με περισσότερο χώρο και πιο άνετα καθίσματα, παρά το γεγονός ότι διαθέτει δυναμική, σπορ οροφή. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το μήκος του εσωτερικού έχει αυξηθεί 21 χιλιοστά, με αποτέλεσμα περισσότερο χώρο για τα γόνατα του οδηγού. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν επίσης περισσότερο χώρο. Το πλάτος φόρτωσης αυξήθηκε επίσης σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας τώρα στα 1.050 χιλιοστά.
Στην κορυφή της σειράς των νέων καθισμάτων είναι τα πολυρυθμιζόμενα, προσαρμοζόμενα εμπρός σπορ καθίσματα με εξαερισμό και μασάζ. Η διαμόρφωση με δύο επιμέρους πίσω καθίσματα (εναλλακτική λύση: 2 + 1 καθίσματα) προσφέρει άφθονο χώρο και άνεση. Οι νέες επιλογές υψηλής τεχνολογίας κάνουν τη ζωή με το A7ακόμα πιο άνετη και βολική, όπως το πακέτο ποιότητας αέρα που βελτιώνει την ποιότητα του αέρα του εσωτερικού χώρου μέσω και έκχυσης στην ατμόσφαιρα λεπτών αρωμάτων, έναν ιονιστή και ένα αποτελεσματικό φίλτρο ατμόσφαιρας.
Το αμάξωμα, το οποίο διαθέτει σύνθετη κατασκευή από χάλυβα και αλουμίνιο με τα μεγάλα εξαρτήματα αποκλειστικά από αλουμίνιο, αποτελεί βασικό παράγοντα για τον βελτιωμένο χειρισμό και τη μεγαλύτερη άνεση. Το 4θυρο coupé σημειώνει κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά στην ακαμψία του αμαξώματος, την αεροακουστική και την αεροδυναμική. Το Gran Turismo διαθέτει βελτιωμένη ακουστική άνεση και (χάρη στην εξελιγμένη αεροδυναμική) ελάχιστο θόρυβο από τον άνεμο.
Η βελτιωμένη πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή με ιδιαίτερα μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αφήνει περισσότερο φωτισμό στην καμπίνα, ενώ το θερμαινόμενο παρμπρίζ και οι υαλοκαθαριστήρες με ενσωματωμένα ακροφύσια είναι πρόσθετες επιλογές για μεγαλύτερη άνεση.
Παρά τις σπορ γραμμές, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα βάσης 535 λίτρων. Αυτό αυξάνεται στα 1.390 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Ο χώρος αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί έτσι ώστε δύο τσάντες γκολφ να χωρούν τώρα οριζόντια. Η πίσω πόρτα –προαιρετικά- ελέγχεται από αισθητήρα και ανοίγει και κλείνει αυτόματα, ανιχνεύοντας κίνηση των ποδιών.
Τέλος, το νέο A7 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm, στη Γερμανία και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Νίκος Τσάδαρης
newsbeast.gr