Όλες οι αποχρώσεις του μπλε άνοιξαν διάλογο με το πνεύμα του Dior, τις γυναικείες στολές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τους μπλε πίνακες του Πικάσο και του Σαγκάλ, την τζαζ και τις έννοιες που η ανθρωπότητα εφευρίσκει όταν συλλογίζεται το σύμπαν.



Στιγμιότυπο από την πασαρέλα του Dior για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2017.

Ο Κριστιάν Ντιόρ είχε πει: «Μεταξύ όλων των χρωμάτων, το ναυτικό μπλε είναι το μόνο που μπορεί να ανταγωνιστεί το μαύρο, έχει όλες τις ίδιες ιδιότητες». Αυτό λοιπόν κράτησε στο μυαλό της η άξια και αγαπημένη από όλους πια Ιταλίδα σχεδιάστρια του οίκου σήμερα, ΜαρίαΓκράτσια Κιούρι, και ξεκίνησε να εξερευνά το μυστηριώδες φάσμα του. «Το μπλε είναι το χρώμα όλων των ειδών στις στολές: στρατιωτικές, στολές εργασίας, τζιν, αθλητικές», εξήγησε. «Αποφάσισα να παρουσιάσω αυτό το στοιχείο γιατί νομίζω ότι σου δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσεις τη δική σου προσωπική στολή».

Η συλλογή FW17 ξεκίνησε με τη μοντέρνα εκδοχή του navy κοστουμιού με κουκούλα και φούστα από τη συλλογή Fall ’49 του Dior. Το πρωτοποριακό look ήταν σφιχτά δεμένο με μια δερμάτινη ζώνη, σύμφωνα με το πρότυπο της curvy σιλουέτας του New Look. Εξήντα οκτώ χρόνια αργότερα, η Κιούρι σκιαγράφησε τον σύγχρονο τρόπο ζωής παρουσιάζοντας μια πιο μαλακή προσαρμόσιμη ζώνη που ενώνει τη φούστα από μεταξωτό ταφτά με ένα hoodie – χωρίς αμφιβολία η πιο άνετη επιλογή για τις σημερινές πολυάσχολες γυναίκες και τους συχνούς ταξιδιώτες.


Look του Dior από τη συλλογή για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2017.

Το αριστοκρατικό χρώμα αποδείχθηκε ιδανικό για να δείξει ανδρόγυνα και θηλυκά στυλ μαζί, όπως ένα jumpsuit εμπνευσμένο από τη φόρμα εργασίας σε ανοιχτό ντένιμ μόλις δύο looks μακριά από την κεντημένη με πούλιες τουαλέτα. Αναφορές από μαύρο και χρυσό υπήρχαν σε όλη τη φθινοπωρινή συλλογή, αλλά μη σας ξεγελά, αυτή είναι η μπλε περίοδος της Κιούρι. 

Και μπορεί το δελτίο Τύπου να ανέφερε τους ζωγράφους Μαρκ Σαγκάλ και Zουάν Μιρό ως την κύρια πηγή έμπνευσης της σχεδιάστριας, όμως οι ιστορικοί μόδας θα μπορούσαν να πάρουν ένα ζωντανό Ζαν Κοκτό vibe από αυτές τις σιλουέτες μέσα από τα γραμμικά μοτίβα και τα χρυσά χρώματα. Μετά το επιτυχημένο σλόγκαν στα T-shirts του Dior «We Should All Be Feminists» την περασμένη σεζόν, η Κιούρι επέλεξε ένα λιγότερο φανερό πολιτικό μήνυμα με τη μορφή του επαναστατικού δερμάτινου μπερέ που συμπλήρωνε κάθε εμφάνιση, με τη Rihanna να φορά το δικό της στην πρώτη σειρά. «Νομίζω ότι ο μπερές είναι ένα σημάδι που λέει ότι είμαστε εδώ για να εργαστούμε με ισότητα και να έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες», ανέφερε χαρακτηριστικά μετά το τέλος του σόου.


Τα μοντέλα ποζάρουν backstage

Το ταξίδι στα άδυτα του ιστορικού οίκου τής επέτρεψε να εξελίξει τη θηλυκή φύση του Dior με μια συνέχεια ωραίων γυναικείων φορεμάτων από τούλι και χειροποίητων κεντημάτων με αναφορές στην αστρολογία – τα είχε πρωτοπαρουσιάσει στη συλλογή υψηλής ραπτικής, προσθέτοντας μπλε βελούδινα mini dresses στον αστερισμό του σύγχρονου evening wear.

Πάνω απ’ όλα, όμως, η Κιούρι δήλωσε ότι η πρόθεσή της είναι να διευρύνει την απήχηση του brand στους millennials. «Θέλω να χτίσω μια νέα ντουλάπα. Δεν πιστεύω στη μια στολή για όλους, αλλά ότι όλοι πρέπει να βρουν τη δική της στολή για να εκφράσουν και να προστατεύσουν τον εαυτό τους». Αυτός είναι ένας έξυπνος και έντιμος στόχος, αλλά σίγουρα ένας που δεν χρειάζεται να στοχεύει μόνο στη γενιά των 20s. H Κιούρι εκφράζει τις πεποιθήσεις που η δική της γενιά θα ήταν ευγνώμων να δει να υλοποιούνται σε μια ευρύτερη εκπροσώπηση διαφορετικών ηλικιών στην πασαρέλα της. Εξάλλου, σε αυτή την εποχή οι μητέρες και οι κόρες φεμινίστριες πορεύονται μαζί.

διαβάστε περισσότερα στο http://ift.tt/1aRR84t
 
Top