Τα αμιγή παράπονα και οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ(Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας )κατά το 2014
ανέρχονται σε 260 συγκριτικά με τις αντίστοιχες
αναφορές για τα έτη 2011-2014.

 Για μια ακόμη χρονιά, οι συνέπειες της οικονομικής
κρίσης αποτυπώνονται ξεκάθαρα στον αριθμό και στο περιεχόμενο των παραπόνων, τα
οποία αναφέρονται σε οικονομικά ζητήματα. Το έτος 2014 οι αναφορές παραπόνων,
επικεντρώνονται σχεδόν κατά το ήμισυ σε διαμαρτυρίες αναφορικά με τους
Λογαριασμούς κατανάλωσης (46,2%), ακολουθούμενες από τα παράπονα για τις
τιμές και χρεώσεις. Μάλιστα, αν συγκρίνουμε τα ποσοστά με τα
προηγούμενα έτη, θα διαπιστώσουμε ότι τα προβλήματα με τους λογαριασμούς
αναδυκνύονται το 2014 ως το κυρίαρχο θέμα των αναφορών παραπόνων.
Ειδικότερα, τα ζητήματα για τους Λογαριασμούς (46,2%), σχετίζονται κατά
προτεραιότητα με παράπονα που αφορούν: α) την αδυναμία κατανόησης του
υπολογισμού των χρεώσεων του λογαριασμού, β) τα επικαλούμενα λάθη στους
λογαριασμούς γ) την αδυναμία εξεύρεσης λύσης με τον προμηθευτή τους ως προς την
ευνοϊκότερη
προσφορά διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, με
αποτέλεσμα οι καταναλωτές αυτοί να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της διακοπής
ηλεκτροδότησης, και δ) τους επικαλούμενους «υπέρογκους λογαριασμούς», για τους
οποίους οι διαμαρτυρόμενοι καταναλωτές δεν λαμβάνουν επαρκείς εξηγήσεις από τον
προμηθευτή τους.
Ακολουθούν οι αναφορές παραπόνων για:
 Τιμές και χρεώσεις (10,4%), που συνδέονται κατά κύριο λόγο με καταγραφές
διαφωνιών επί α) της αδιαφάνειας στον τρόπο υπολογισμού των χρεώσεων, β)
της έλλειψης ενημέρωσης για τη μεθοδολογία υπολογισμού των χρεώσεων, γ)
των ρυθμιζόμενων χρεώσεων (χρεώσεις χρήσης Δικτύου και Συστήματος,
ΥΚΩ).
 Το μετρητή κατανάλωσης (9,6%), που συνδέονται με α) τη μετρητική διάταξη
κατανάλωσης και αφορούν αμφισβητούμενες καταγραφές κατανάλωσης β) τις
ενδεχόμενες παραβιάσεις του μετρητή και των ενδείξεών του γ) τη μη τήρηση
της συχνότητας καταμέτρησης της πραγματικής κατανάλωσης.
Θέματα Δικτύου το 2011-2014
Οι αναφορές που αφορούν αποκλειστικά το Δίκτυο και υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ το 2014
ανήλθαν σε 97 αναφορές και παρουσιάζονται συγκριτικά με τις αντίστοιχες αναφορές
Δικτύου των ετών 2011-2014 . Σύμφωνα με αυτό, το ποσοστό
των αναφορών για αμφισβητούμενες καταγραφές του μετρητή κατανάλωσης (10,3%)
που οδηγούν σε υπέρογκους λογαριασμούς, έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα
προηγούμενα έτη και αξίζει επισήμανσης, καθώς επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις
(αρνητικές) στη συναλλακτική σχέση καταναλωτή-εταιρείας (π.χ. αναδρομικές
χρεώσεις, συσσώρευση οφειλών, αδυναμία διαχείρισης της κατανάλωσης του
ηλεκτρικού ρεύματος, κ.λπ.). Ακολουθούν τα παγιωμένα πλέον ποσοστά παραπόνων
για ζημίες στον οικιακό εξοπλισμό, είτε από την κοπή ουδετέρου, είτε από την
επαναφορά του ηλεκτρικού ρεύματος μετά από διακοπή (9,3%), και η άρνηση του
ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ για αποζημίωση των καταναλωτών από ζημίες που υπέστησαν στις
ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, μετά από αιφνίδιες διαταραχές στην ποιότητα
ηλεκτροδότησης (7,2%).


Οι αναφορές των καταναλωτών (αιτήματα ενημέρωσης, παράπονα και καταγγελίες)
που αφορούν αποκλειστικά θέματα προμήθειας για το 2014 παρουσιάζονται
συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη 2011-2014. Εστιάζονται κυρίως στις οικονομικές
συναλλαγές με τον προμηθευτή τους, με έμφαση στα εξής:
1. Λογαριασμός κατανάλωσης (59,2%), που περιλαμβάνει ερωτήματα και παράπονα
για α) τη διαφάνεια, σαφήνεια κατανόησης και υπολογισμό των χρεώσεων β)
λανθασμένες χρεώσεις γ) διακανονισμό πληρωμής οφειλών, καθώς και δ)
υπέρογκους λογαριασμούς.
2. Έλλειψη κατανόησης του υπολογισμού των χρεώσεων που επιβάλλονται στους
λογαριασμούς (24,2%).
3. Εσφαλμένες τιμολογήσεις (12,5%).
4. Διακανονισμός ληξιπρόθεσμων οφειλών με ευνοϊκότερους όρους (9,7%). Το
συγκεκριμένο θέμα για τα τελευταία έτη, είναι ενδεικτικό των οικονομικών
δυσχερειών των καταναλωτών στην αποπληρωμή των λογαριασμών ηλεκτρικής 

ενέργειας και προέρχεται κυρίως από καταναλωτές που κινδυνεύουν να
αποσυνδεθούν.
 
Top